EN

نامگذاری برخی از میادین و معابر شهری در کمیته نامگذاری شهرداری

در کمیته نامگذاری شهرداری اسمی برخی از میادین و معابر شهر مشخص گردید

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ شهردار بیرجند در جلسه کمیته نامگذاری معابر شهر که با حضور اعضای کمیته برگزار شد، با تاکید بر نامگذاری معابر به نام شهدا اظهار داشت:  اولویت نامگذاری معابر با نام معظم شهداء انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه در محله هایی که افراد درجه اول خانواده شهید زندگی می کنند،  می باشد.

شهردار بیرجند در این جلسه عنوان نمود: بحث نامگذاری معابر شهری در واقع حکم شناسنامه شهرها را داشته و در مدیریت شهری اهمیت بسیار زیادی دارند از این رو نامگذاری خیابانها، معابر و اماکن از اهمیت ویژه ای برخوردار  است.

محمد علی جاوید با اشار ه به نظرسنجی از شهروندان در نامگذاری ها اظهار داشت: توجه به نظر مردم در نامگذاری ها و در نظر گرفتن فرمت های صحیح مورد توجه در نامگذاری می بایست مدنظر قرار گیرد .

جاوید در زمینه گردش کار کمیته نامگذاری اذعان داشت: در خواست ها بایستی به صورت مردمی، ارگانی یا سازمانی به این کمیته اعلام شود و علاوه بر آن کمیته نامگذاری نیز خیابان ها، کوچه ها و معابر بدون نام و یا نیازمند اصلاح نام را شناسایی و در دستور کار قرار دهد.

در ادامه این جلسه نامه های پیشنهادی در خصوص نامگذاری  و نامگذاری های تکراری در محلات شهر مورد بررسی قرار گرفت .  

لازم به ذکر است، در پایان این جلسه مصوب گردید میادینی به نام خبرنگار، خیرین مدرسه ساز، کوهنورد،  صنایع، سپیده کاشانی، شهید همت، شهید فهمیده، مصطفی خمینی و الهیه  و بلواری به نام شهید چمران و خیابانهایی به نام ورزش، گردشگری، میراث فرهنگی و مولانا نامگذاری گردد که پس از تصویب این نام ها در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، تابلوی آنها نصب خواهد گردید.