EN

ناوگان حمل و نقل درون شهری حق افزایش کرایه را ندارد

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: هیچکدام از ناوگان حمل و نقل درون شهری حق افزایش نرخ کرایه به بهانه گران شدن قیمت بنزین را ندارد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس یدالله غلام پور افزود:  هرگونه افزایش نرخ کرایه باید رسما از طریق وزارت کشور ابلاغ شود و شورای اسلامی شهر نیز مصوبه‌ای در این خصوص اعلام نماید.

وی گفت: هنوز ابلاغی از سهمیه بنزین یارانه‌ای برای سرویس مدارس و آژانس‌ها نداشتیم اما پیگیر تخصیص این سهمیه هستیم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر آژانس‌ها، سرویس مدارس و تاکسی‌های درون شهری حق مطالبه کرایه اضافه از مسافران را ندارند تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده تخلف افزایش خودسرانه قیمت، با شماره ۳۲۳۳۸۰۳۴ تماس بگیرند تا برخورد قانونی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام ناوگان حمل و نقل درون شهری موظف به نصب نرخ‌نامه مقابل دید مسافر هستند اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ای که ابتدای امسال اعلام شده نرخ تاکسی دربستی بی‌سیم ورودی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و به ازای هر کیلومتر ۳۰۰ تومان است.

غلام پور ادامه داد: این نرخ در آژانس‌ها ۲ هزار و ۲۵۰ تومان ورودی و هر کیلومتر ۳۰۰ تومان اعلام شده و ورودی تاکسی‌های شهری نیز تا مسافت ۲ کیلومتر هزار تومان بوده که هر ۱۰۰ متر ۱۰ تومان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سهمیه بنزین یارانه‌ای برای تاکسی‌های بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تومان و تاکسی‌های دوگانه ۲۰۰ لیتر اعلام شد که با پیگیری‌های انجام شده سهمیه دوگانه به ۲۵۰ لیتر افزایش یافته است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند تاکید کرد: سرویس مدارس نیز در صورتی می‌توانند از سهمیه بنزین یارانه‌ای استفاده کنند که در سامانه سپند ثبت نام کرده و پروانه فعالیت داشته باشند.

غلام پور با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی بیرجند فاقد مسافر است گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی در شهر افزایش یابد تعدادی اتوبوس آماده است که در صورت نیاز وارد خطوط شوند.

ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند ۹۰ دستگاه اتوبوس، ۷۰ دستگاه تاکسی و ۲ هزار خودروی آژانس دارد. 
بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه سهمیه‌بندی شد. طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان است، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.