EN

نیاز متفاوت محلات مختلف برای دریافت خدمات شهری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، شب گذشته با تدبیر استاندار خراسان جنوبی، مناظره رو در رو با شهروندان محلات کارگران، رجایی و شعبانیه در محل مسجد امام هادی (ع) برگزار شد.

شهردار بیرجند در جمع شهروندان ساکن این محلات اظهار داشت: 26 محله در شمال شهر و 26 محله در جنوب شهر بیرجند وجود دارد که محلات شعبانیه، رجایی و کارگران نسبت به دیگران محلات شمال شهر بیرجند وضعیت مطلوبی دارند.

مهندس محمدعلی جاوید با بیان اینکه نابرابری از باب حوزه ‌های خدماتی بین جنوب و شمال شهر وجود ندارد تصریح کرد: برنامه ای به اتفاق شورای اسلامی شهر بیرجند تا پایان سال 1400 و دوره پنجم شورای شهر در حوزه های مختلف شهری تدوین شده است.

وی در پاسخ به سوال شهروندان مبنی بر بهسازی پارک جنگلی افزود: در حال حاضر بزرگترین پارک در سطح شهر بیرجند، پارک توحید با مساحت 8 هکتار می باشد که شهروندان زیادی در آن محل حاضر شده و انتظار دریافت خدمات دارند لذا با توجه به شرایط موجود لزوم توجه به پارک جنگلی به مساحت 40 هکتار در محله معصومیه بیرجند احساس می شود که در صورت بهره برداری طی یک سال آینده، شبانه روز 2 هزار خانوار می‌توانند از ظرفیت این پارک استفاده کنند.

شهردار بیرجند اضافه کرد: خیابان جمهوری اسلامی بخشی از هویت شهر است و مرکز تجاری و بازار شهر در آن واقع شده است بنابراین باید به این قسمت از شهر بیشتر پرداخته شود.

جاوید در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات 19 ماهه شهرداری بیرجند پرداخت و اذعان داشت: نیاز محلات مختلف در شمال و جنوب شهر برای دریافت خدمات مختلف متفاوت بوده و کل اعتبارات هزینه شده برای آیلندهای جنوب شهر بیرجند به اندازه چهارشنبه بازار در بلوار مسافر نبوده و سال گذشته سه میلیارد تومان برای احداث چهارشنبه بازار اختصاص یافته است که می بایست برای استفاده بهینه از آن برنامه ریزی شده و پیشنهاد می کنیم برای انتفاع ساکنین شمال شهر به روز بازار تبدیل گردد.

وی مشکل ایجاد فضای سبز در این محلات را نبود آب فضای سبز عنوان کرد و گفت: تمامی انشعابات موجود، از محل آب شرب می باشد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه سال گذشته هشت کیلومتر خطوط انتقال آب از پارک وحدت به شمال شهر بیرجند با هزینه سه میلیارد تومان انجام شده است یادآور شد: با بازگشایی معبر فرزان نیز بلوار شعبانیه، خیابان الهیه و موسی بن جعفر به این معبر متصل شده که 12 میلیارد تومان در این بخش برای تملک هزینه شده و بیشترین نفع آن برای ساکنین شمال شهر و اجرای عدالت اجتماعی در مناطق شهری می باشد.

جاوید از بهره برداری پارک در حال احداث محدوده خیابان 9 دی ظرف هفته آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: در کانال مهرشهر نیز به طول 2 کیلومتر و مساحت 7 هکتار در حال اجرای عملیات فضای سبز جهت استفاده مردم هستیم.

وی به آسفالت عمده معابر خاکی شمال شهر که زیرساختهای آن انجام شده اشاره کرد و افزود: سال گذشته نیز روکش آسفالت تعداد زیادی از معابر خیابان کارگران انجام شده است.

شهردار بیرجند اظهار داشت: برای اجرای مناسبت‌های فرهنگی شهر نیز مبلغ 15 میلیارد تومان برای احداث و تکمیل فرهنگسرا اختصاص یافته تا ظرف امسال یا سال  آینده به بهره برداری می رسد.

جاوید ادامه داد: انتقال خیابان شهید صیادشیرازی به شمال شهر بیرجند نیاز به طرح جامع ترافیکی دارد که این طرح تا چهار ماه آینده آماده می شود و پس از آن تهیه طرح و تامین اعتبارات را در دستور کار قرار می دهیم.

وی با اشاره به حرکت جهادی در خصوص صنوف آلاینده در یک سال گذشته به فراهم نمودن زیرساختها شامل آب، برق، گاز و … در محل اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت منطقه ای پروانه های ساختمانی در مناطق دوگانه سطح شهر متفاوت بوده و 40 تا 50 درصد ساخت و سازهای شمال شهر فاقد پروانه ساختمانی بوده و عوارضی به حساب شهرداری منظور نمی شود.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم بازدید از محلات هدف توسط استاندار، فرماندار، شهردار و جمعی از مدیران صورت گرفت و همزمان برنامه میز خدمت جهت پاسخگویی به شهروندان با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار گردید.