EN

هفت دستگاه خودرو تجهیز شده امدادی همزمان با هفتم مهر «روز آتش نشانی و ایمنی» به ناوگان آتش نشانی بیرجند اضافه شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هفتم مهر «روز آتش نشانی و ایمنی» همراه با رونمایی از هفت دستگاه خودرو امدادی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند افزود: امروز هفت دستگاه خودرو تجهیز شده امدادی به ناوگان سازمان آتش نشانی بیرجند اضافه شد که این دستگاه‌ها هم در زمینه امداد و نجات و هم در زمینه اطفای حریق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 مهندس محمد علی جاوید با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند است افزود: بنا داشتیم در راستای تجلیل از خدمات شبانه‌روزی آتش نشانان جان بر کف برنامه مفصلی داشته باشیم اما بنا به شرایط کرونایی، امکان برگزاری این مراسم در سالن نبود.

جاوید اظهار داشت: آتش ‌نشانی و شهرداری مجموعه مظلومی است و نگاه ما از نگاه مردمی است چون ما نگاه سیاسی در مجموعه شهرداری و سازمان‌های وابسته نداریم و نمی‌خواهیم کسی هم به ما نگاه سیاسی داشته باشد.

شهردار بیرجند افزود: کارکنان شهرداری بیرجند در دیگر مجموعه‌های این نهاد به طور شبانه‌روزی در حال تلاش برای خدمت به مردم هستند و در همین عرصه سلامت حوزه خدمات شهرداری خدمات ارزشمندی را انجام داده است.

وی بیان کرد: حوزه عمرانی ما هم روزانه کار آسفالت، خیابان سازی و پارک سازی را انجام می‌دهد اما گاهی نامهربانی‌هایی احساس می‌شود و در نظر بگیریم شرایط کنونی شرایطی نیست که کار عمرانی انجام شود ولی امروز شاهدیم که در همه نقاط شهر کار عمرانی انجام می‌شود.

جاوید گفت: از کارکنان شهرداری و سازمان‌های وابسته تشکر می‌کنم و ما خدمت به مردم را وظیفه خود می‌دانیم و این خدمت افتخار ماست.

همچنین در این آیین با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از شماری آتش نشانان تجلیل و رژه خودرویی یگان امدادی سازمان آتش نشانی برگزار شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند نیز در آیین گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی همراه با تقدیر از تلاش‌های یکساله آتش نشانان گفت: امروز هفت دستگاه خودرو تجهیز شده امدادی را به ناوگان سازمان آتش نشانی اضافه می‌کنیم و این دستگاه‌ها هم در زمینه امداد و نجات و هم در زمینه اطفای حریق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علی حسینی افزود: این تعداد خودرو با همکاری شهرداری بیرجند و سازمان آتش نشانی تجهیز شد و از خارج خودرو خریداری نکردیم بلکه این اقدام با هماهنگی و مدیریت شهرداری انجام شد و خودروها به همه امکانات اطفای حریق مجهز شده‌اند.

وی اظهار داشت: با ورود این خودروها به حوزه امداد و نجات، زمان رسیدن به حوادث در مرکز استان کاهش می‌یابد.

وی گفت: امسال میانگین زمان رسیدن به حادثه ۲ دقیقه و ۴۸ ثانیه است در حالی که سال قبل سه دقیقه و ۴۴ ثانیه بود و این نشانه حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند بیان کرد: امسال در اجرای طرح آتش نشان داوطلب تاکنون ۴۹۰ نفر آتش نشان داوطلب به مجموعه ما اضافه شدند و ۵۸ نفر از تاکسیرانانی هستند که یک کپسول اطفای حریق در اختیار آنها گذاشته و آموزش‌های لازم نیز ارائه شده است.

وی گفت: ۱۵ هزار و ۸۴۰ نفر ساعت آموزش‌های تخصصی درون سازمانی را با موضوعات امداد و نجات و اطفای حریق برای کارکنان برگزار کردیم و مرکز جامع علمی و کاربردی نیز همکاری خوبی داشتند که از خدمات آنها تشکر می‌کنیم.

حسینی افزود: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ مورد بازدید ایمنی از مکان‌های مختلف داشتیم و تاییدیه‌ها و گواهی‌های ایمنی و علت‌یابی‌های حریق در حوزه پیشگیری انجام شده که نتیجه آن کاهش حوادث بوده است.

در این آیین با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از شماری آتش نشانان تجلیل و رژه خودرویی یگان امدادی سازمان آتش نشانی برگزار شد.