EN

پلاک کوبی الکترونیکی درختان بیرجند در دستور کار شهرداری

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اظهار داشت: پلاک کوبی الکترونیکی 450 هزار اصله درخت امسال اجرایی می شود

 

 مهندس انصاری افزود :این آمار درختان فقط مربوط به درختانی است که توسط این سازمان نگهداری می شود،و درختانی که در اداره ها و سازمان های دولتی و خصوصی وجود دارد جزو این آمار نیست.

وی با توجه به وضعیت خشکسالی ها در استان هزینه آبیاری فضای سبز بیرجند در سال گذشته را بیش از 450 میلیون تومان برآورد کرد که این رقم هر سال افزایش می یابد ، علاوه بر این با توجه به کمبود نیرو و گستردگی فضای سبز در تمام طول شبانه روز به جز ساعت 12 الی 15 هر روز  آبیاری انجام میشود .

مهندس انصاری با بیان اینکه برای حفظ فضای سبز سالیانه حدود 7 میلیارد تومان هزینه میشود تاکید کرد: البته با شرایط موجود در بحث دما و بارندگی ها برای افزایش سرانه و یا حفظ وضع موجود آن سالیانه به 2 تا 3 میلیارد تومان دیگر نیاز است .

وی اعتبار لازم برای تهیه مواد شیمیایی وکود حیوانی که برای حفظ و تولید فضای سبز استفاده می شود  را نیز به طور متوسط حدود 900 تا 120 میلیون تومان اعلام کرد.

مهندس انصاری درباره انواع درختچه هایی که برای کاشت در فضای سبز و کمربندی شهر بیرجند در نظر گرفته شده و در حال کاشت است گفت: علاوه بر زرشک ، بادام ، انار ، زیتون ،عناب و انواع توت هم کاشته شده و این روند ادامه دارد.