EN

کمک شهروندان به شکل‌گیری یک شهر ایده‌آل با پرداخت به موقع عوارض

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند از شهروندان خواست با پرداخت به موقع عوارض برای توسعه و شتاب در پیشرفت شهر و شکل گیری یک شهر ایده آل و استاندارد کمک کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس جواد بهدانی با بیان اینکه مردم با پرداخت به موقع عوارض کمک حال شهرداری بیرجند باشند اظهار کرد: زیباسازی و تغییر چهره شهری کوچه‌ها، معابر و خیابان ها که در نقشه جامع طراحی شده، نیاز به زمان و اعتبار دارد که این امر نیز مشارکت شهروندان را می طلبد.

وی در مورد پرداخت عوارض از طرف مردم به شهرداری یاد آور شد: از شهروندان انتظار داریم تا با پرداخت به موقع عوارض شهری یاریگر شهرداری باشند و شهرداری نیز در قبال دریافت عوارض، اقدامات اساسی برای آبادانی شهر انجام دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اضافه کرد: از یک سو مدیریت شهری عهده دار انجام اقدامات عمرانی و فرهنگی در شهر می باشد و از سوی دیگر شهرنشینان مکلفند برای داشتن شرایط مطلوب در شهر با رعایت فرهنگ شهر نشینی و پرداخت به موقع عوارض یاری رسان مدیریت شهری باشند.

بهدانی پرداخت عوارض را از راهکارهای کمک به توسعه شهرها دانست و افزود: مردم می توانند با پرداخت به موقع عوارض در توسعه و آبادانی شهر خود مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: اداره شهر هزینه دارد و شهر خوب ساختنی است نه یافتنی و ساختن، نیازمند صرف هزینه توسط مردم آن شهر می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع خاطر نشان کرد: پرداخت عوارض از راهکارهای مشارکت ساکنان شهر در ساختن شهر است و  می‌توان با این عوارض طرحهای عمرانی بیشتری را در سطح شهر اجرا کرد.

بهدانی پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان و نهادها را یکی از راه ‌های تأمین درآمد شهرداری ها برای اداره امور و توسعه شهر و موتور محرک اقتصاد شهرها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه میزان برخورداری شهروندان از امکانات و فضاهای عمومی شهری مستلزم پرداخت به موقع عوارض به شهرداری‌ هاست ادامه داد: شهروندان و دستگاههای اجرایی می بایست هر ساله عوارض نوسازی تعیین شده برای واحدهای مختلف مسکونی، تجاری، اداری و … همچنین عوارض خودرو را پرداخت نمایند که در صورت عدم پرداخت سالیانه، عوارض نوسازی 9% و عوارض خودرو ماهیانه 2% جریمه به آن تعلق می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به اینکه شهرداری جهت پرداخت عوارض نوسازی تسهیلات ویژه ای جهت شهروندان در نظر گرفته است بدین ترتیب که در صورتی که مبلغ عوارض نوسازی بالاتر از 2 میلیون ریال باشد قابل تقسیط بوده و در صورتیکه قبض نوسازی خود را از درگاه اینترنتی شهرداری به آدرس birjand.ir بخش خدمات الکترونیک پرداخت نمایند جرایم متعلقه بخشیده می شود.

بهدانی اذعان داشت: متاسفانه بی ‌توجهی به پرداخت به موقع عوارض، مشکلاتی را برای متولیان خدمت رسانی در شهرها یعنی شهرداری ها، ایجاد می‌ کند.

وی رابطه شهروندان و شهرداری را یک رابطه دو سویه عنوان کرد که عدم پرداخت به موقع عوارض شهری، سبب ایجاد اختلال در روند اجرای طرح‌ های عمرانی، خدمات شهری و شهرسازی می ‌شود.