EN

افتتاح 7 پروژه عمرانی خدماتی شهرداری بیرجند با اعتبار 110 میلیارد ریال

در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی 7 پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری بیرجند با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال به بهر برداری رسید.

دکتر مدیح شهردار بیرجند با اشاره به پروژه های شهرداری گفت: این پروژه ها شامل زیرسازی و آسفالت 170 هزار مترمربع با اعتبار 5 میلیارد تومان و روکش آسفالت 80 هزار مترمربع با بیش از یک میلیارد و 850 میلیون تومان در معابر شهری می باشد.

وی اجرای تک جدول، جوبه و دال بتنی 25 هزار متر طولی با اعتبار 2 میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: همچنین 30 هزار متر مربع از معابر سطح شهر با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان لکه‌گیری نیز در معابر شهری انجام شده است.

شهردار مرکز استان ترمیم 20 هزار مترمربع نوارهای حفاری سطح شهر با اعتبار 640 میلیون تومان، خرید یک دستگاه کامیون آتش‌نشانی با تجهیزات کامل با اعتبار 500 میلیون تومان و خرید 6 دستگاه اتوبوس بازسازی شده با اعتبار 480 میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های شهرداری همزمان با نهمین روز از دهه فجر اعلام کرد.

به گفته دکترمدیح برای خرید و بازسازی 6 دستگاه اتوبوس 480 میلیون تومان هزینه شده که 50 درصد اعتبار از محل اعتبارات استانداری و 50 در محل اعتبارات عمرانی شهرداری هزینه شده است.

وی در ادامه از خرید 5 دستگاه اتوبوس صفر کیلو متر در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود: شهرداری بیرجند طی یک قرار داد با شرکت خودرو سازی شهاب با اعتباری بالغ دو میلیارد 500 میلیون تومان منعقد شده است.

به گفته دکتر مدیح از اردیهبشت ماه سال جاری بیش از 400 میلیون تومان به تجهیزات آتش نشانی بیرجند اضافه شده اما هنوز نیازمند تجهیزات بیشتر می باشیم.

وی به ایستگاه آتش‌نشانی مهرشهر اشاره و خاطرنشان کرد: برای ایستگاه آتش‌نشانی مهرشهر تاکنون 950 میلیون تومان هزینه شده است که دارای پیشرفت فیزیکی 70 درصدی است و ادامه کار با جدیت دنبال می‌شود.

ناوگان اتوبوسرانی بیرجند نیازمند کمک های دولت است

غلام‌پور مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند هم در این حاشیه این مراسم با اشاره به کمبودهای سازمان اتوبوسرانی گفت: در سازمان اتوبوسرانی به لحاظ کمی با کمبود اتوبوس مواجه نیستیم ولی به لحاظ کیفی کیفیت قابل قبولی نداریم.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی بیرجند نیازمند بازسازی است، افزود: حدود 30 دستگاه اتوبوس در سازمان اتوبوسرانی بیرجند متوقف‌ هستند که نیاز به بازسازی دارند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند  با بیان اینکه بازسازی اتوبوس‌های فرسوده نیازمند تخصیص اعتبارات می باشد از  مسئولان دولتی خواست تا  مشابه سنوات گذشته نسبت به تخصیص اتوبوس‌های نو و جدید به استان اقدام کنند چرا که تخصیص اتوبوس‌های جدید از طریق وزارت کشور صورت می‌گیرد.

غلام‌پور با اشاره به اینکه طی 5 سال گذشته هیچ‌گونه اتوبوس جدیدی به استان تخصیص داده نشده ،عنوان کرد: 150 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی بیرجند وجود دارد که از این تعداد 110 دستگاه فعال و مابقی متوقف و یا پشتیبان سایر اتوبوس‌ها هستند.

وی با بیان اینکه از اتوبوس‌های فعال در سطح شهر 80 دستگاه مربوط به بخش خصوصی و 30 دستگاه مربوط بخش دولتی است، افزود: طی قراردادی که شهرداری بیرجند با شرکت شهاب خودرو منعقد کرده پنج دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است که این تعداد در اردیبهشت‌ماه سال آینده وارد بیرجند و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند همچنین از فعالیت یک دستگاه اتوبوس ویژه معلولین در شهرک بهزیستی بیرجند خبر داد و گفت: روزانه هر دستگاه اتوبوس در سطح شهر بیرجند بیش از 500 نفر را جا به جا می‌کنند.

غلام پور با اشاره به  بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در کشور افزود: سهمیه بیرجند 25 دستگاه اتوبوس است که در مرحله اول 6 دستگاه اتوبوس با اعتبار دولتی 240 میلیون تومان و اعتبار 226 میلیون و 800 هزار تومانی شهرداری تحویل داده شد و مابقی اتوبوس‌ها در مراحل بعدی تحویل شهرداری می شود.

فرماندار بیرجند در آیین افتتاح پروژه های  عمرانی شهرداری گفت: مردم به شهرداری برای اجرای بهتر وظایف این نهاد خدمات رسان شهری کمک کنند و همیاری را در امور مربوط ادامه دهند.

به اعتقاد ناصری ،مردم با این نهاد همکاری لازم دارند و همکاری ها باید ادامه یابد و دولت تدبیر و امید کمک هایی را برای خدمات شهری مطلوب تر به شهروندان، پیش بینی می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با گشایش ردیف های مالی در آینده برای دولت در بخش کمک به شهرداری ها بیش از گذشته توفیق خواهیم یافت.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه بخشی از ناوگان فرسوده اتوبوسرانی بیرجند برای صرفه جویی و امکان تخصیص منابع بیشتر به دیگر نهادها بازسازی شود، اظهار کرد: یکی از موارد بحث آسفالت شمال شهر بیرجند بود که بخش عمده آن انجام شد، امیدواریم با گشایش اعتباری که برای دولت حاصل خواهد شد امکان کمک به شهرداری ها بیشتر شود.