EN

افتتاح نخستین بازار گل خراسان جنوبی

بازار گل و گیاه طبیعی بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل پارک خانواده شهر بیرجند افتتاح شد

 

شهردار بیرجند در این مراسم گفت: این مجموعه با زیر بنای 450 متر مربع با هدف حمایت از تولید کننده و فروشنده­ی بخش خصوصی گل و گیاه طبیعی احداث شد.

دکتر مدیح اظهار داشت: این بازار شامل 14 غرفه می باشد که با هزینه 400 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری و در مدت زمان 10 ماه افتتاح شد.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم بعداز افتتاحیه، مزایده غرفه های آن برگزار شود و تولید کنندگان و فروشندگان برای استفاده از آن مراجعه داشته باشند که قطعا اثر بسیار خوبی در فروش و عرضه گل و گیاه طبیعی و تشویق مردم برای خرید گل و گیاه طبیعی خواهد داشت.

وی با بیان این که شرایط هر سال با وضعیت کم آبی و کمبود نیروی انسانی سخت تر می شود، گفت: شهر بیرجند با سرانه 13.7 متر مربع فضای سبز و 2 متر مربع بالاتر از میانگین کشوری و با داشتن 89 عدد پارک و 256 هکتار فضای سبز وضعیت مناسبی در بخش گل و گیاه و فضای سبز دارد.

شهردار بیرجند بیان کرد: تلاش ما بر سرسبزی شهر به همراه کیفیت بهتر آن است و انشالله با حمایت های جناب استاندار در توسعه و پیشرفت فضای سبز بیرجند بیشتر گام برداریم.

 شهردار بیرجند به اهداف راه اندازی بازار گل و گیاه در این شهر اشاره کرد و افزود: این بازار با هدف حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی در تولید گل و گیاه و تشویق مردم به خرید گل طبیعی راه اندازی شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم بر لزوم استفاده از شیوه های نوین آبیاری برای آبیاری فضای سبز تاکید کرد و گفت: استانداری نیز در این زمینه به شهرداری کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فاضلاب بیرجند به صورت بلااستفاده از شهر خارج می شود، عنوان داشت: باید بخشی از این آب در اختیار شهرداری قرار گرفته و برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نگهداری فضای سبز نیازمند مشارکت همه مردم است، بیان داشت: شما هرچه تلاش کنید اگر مردم مراعات نکنند به طور حتم فضای سبز آسیب می بیند، البته مردم  بیرجند تاکنون در این زمینه مشارکت بالایی داشته اند.