EN

اجرای کمربند سبز ورودی های شهر بیرجند

ساماندهی، زیباسازی و درختکاری ورودی های شهر بیرجند در دستور کار شهرداری ، آب منطقه ای و منابع طبیعی قرار گرفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ این دیدار با هدف تبادل اطلاعات درخصوص ساماندهی و زیباسازی ورودی های شهر بیرجند صورت گرفت.

شهردار بیرجند در این دیدار ورودی های شهر را اولین و تاثیرگذارترین فضای شهری در مواجهه با شهر برشمرد و افزود:  ورودی شهر باید بتواند برای گردشگران و مسافران جذابیت لازم را ایجاد کند و بر همین اساس بهسازی ورودی‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

محمد علی جاوید با تاکید بر اینکه طرح جامع و کاملی برای بهبود وضعیت ورودی ها ترسیم شده است، گفت: برای همین شهرداری بیرجند در صورت همکاری و مشارکت نهاد های ذیربط، نگاه ویژه ای به مناسب سازی ورودی های شهر دارد تا بر زیبایی شهر بیرجند افزوده شود.

وی با اشاره به بهسازی میدان سردار شهید سلیمانی( میدان فرودگاه) و میدان آیت ا… عبادی توسط شهرداری تصریح نمود: در راستای توجه ویژه به زیباسازی ورودی های شهر، بهسازی میادین ورودی ها از سمت مشهد و کرمان در حال انجام می باشد که قطعا با مشارکت آب منطقه ای و منابع طبیعی کاشت گونه های گیاهی نیز صورت خواهد پذیرفت.

مدیر عامل آب منطقه ای استان  با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه در راستای بهسازی، درختکاری و اجرای شبکه آبرسانی ورودی‌های شهر بیرجند افزود: با توجه به محدویت‌های آبی فراوان، فرصت‌های آبی را نباید نادیده گرفت و با همین چشم‌انداز در صورت همکاری سایر نهادها، شرکت آب منطقه‌ای مکلف به تامین آب ورودی‌های شهر است.