EN

ششمین جشنواره عکس بیرجند در قاب ایران

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند خبر داد: ششمین جشنواره عکس بیرجند در قاب ایران برگزار می شود.

 

مهندس شاکری رئیس ستاد جشنواره با اعلام این خبر گفت:سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند با هدف به تصویرکشیدن واقعیت امروز  شهر بیرجند، ششمین دوره جشنواره بیرجند در قاب ایران را در قالب یک گردهمایی بزرگ عکاسی از 25 تا 30اردیبهشت96 برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: محورهای موضوعی جشنواره شامل سه بخش است بخش یک شامل مناظر شهری می شود که در این بخش  عکس‌هایی مورد نظر است که موضوعات زیر را به تصویر کشیده باشد:بافت معماری (جدید و قدیم)، مناظر و چشم‌اندازهای شهری، میادین، بازارها، کوچه‌ها و خیابان‌ها، مکان‌های زیارتی و توریستی، حضور مردم در شهر، و تمامی نشانه‌ها و نمادهایی که مربوط به بیرجند بوده و مستقیم یا غیرمستقیم بیرجند را معرفی می‌کنند.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی  با اشاره به اینکه بخش دوم جشنواره شامل کارت پستال‌های شهری می شود افزود:در این بخش عکس‌هایی مورد نظر است که پروژه‌های زیباسازی و عمرانی شهرداری، المان‌ها، زیباسازی پارک‌ها و میادین شهر، جاذبه‌های گردشگری، اماکن مذهبی، تاریخی، اقدامات و دستاوردهای اخیر شهرداری را به تصویر بکشد.

وی تصریح کرد: بخش سوم جشنواره  شامل   انتخابات:(صرفاً تلفن همراه)می شود و  عکاسی (رنگی و سیاه و سفید) از همه‌ی موارد مرتبط به برگزاری انتخابات: شامل تمامی عکس هایی که مستند و بی‌واسطه جریان شور و اشتیاق مردم را در صحنه انتخابات بیرجند به تصویر کشد، به شرط آن که با دوربین تلفن همراه ثبت شده باشند و صرفا از طریق ایجاد هشتگ #aksebirjand در محیط اینستاگرام به داوری راه پیدا می‌کنند را شامل می شود.

وی خاطر نشان کرد:  این جشنواره هر ساله در بیرجند برگزار می شود  و  عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر ایران حق شرکت در جشنواره را دارند.

مهندس شاکری با بیان اینکه  به‌منظور ارتقای کیفیت عکس‌های ارسالی برای جشنواره،یک اردو برای عکاسان هم استانی و دیگر شهرها به‌طور هم‌زمان که مایل به حضور در جشنواره هستند برگزار خواهد شد افزود: همزمان با این اردوها کارگاه‌های رایگان آموزشی تخصصی نیز با حضور اساتید   برگزار می‌شود. به گفته وی برای شرکت در این اردوها و حضور در کارگاه‌های آموزشی علاقه‌مندان می‌بایست از طریق سایت جشنواره ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است داوری جشنواره نیز در پایان مدت جشنواره   انجام و طی مراسمی جوایز اهدا خواهد شد.