EN

برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با اولویت چهارشنبه پایان سال

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال برگزار گردید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ این جلسه با حضور شهردار ، معاونین و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری و رفاه حال شهروندان و امنیت شهر برگزار شد.
شهردار بیرجند اظهار داشت: در جهت کاهش آلام همشهریان در چهارشنبه پایان سال تمام تلاشمان را به کار می گیریم.
دکتر بهترین افزود: نقشه پدافند غیر عامل شهر بیرجند تهیه شده است که بر اساس این نقشه به صورت منسجم و با همکاری همه نهادهای مرتبط آماده هستیم .
شهردار بیرجند با تاکید بر مدیریت در این مناسبت عنوان نمود: در مناطق که تمرکز جمعیت وجود دارد می بایست تمام دستگاهها خصوصا نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و شهرداری حضور داشته باشند.
دکتر مهدی بهترین اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی مانند سال‌های گذشته با تمام ظرفیت نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات لازم، در 13 نقطه آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال را دارد و هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم انجام شده است.
وی افزود: خانواده‌ها در کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز تأثیر به‌سزایی دارند و امیدواریم با رعایت نکات ایمنی روزهای پایانی سال را سپری کرده و با خاطرات خوش به استقبال نوروز برویم.
در این جلسه تصمیماتی درخصوص اطلاع‌رسانی جهت فرهنگ‌سازی و توصیه‌های ایمنی، تمهیدات عملیاتی، آماده‌باش کامل نیروها، ایمن نمودن چاه های اطراف شهر گرفته شد و مقرر گردید سامانه محل های حادثه خیز مرسوم، از قبیل پمپ بنزین ها، ‌ انبارهای سوخت، ‌ محل های نگهداری مواد شیمیایی شناسایی و اقدامات کنترلی و نظارتی ویژه در این اماکن با همکاری سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی انجام شود و همچنین استقرار تیم های عملیاتی اطفاء حریق و اورژانس سیار در محل های پر جمعیت نیز در این جلسه پیش بینی شد