EN

به مناسبت روز زمین پاک عنوان شد/ حفظ پاکی زمین، هدیه ما به آیندگان است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک جلسه ای با حضور معاونت خدمات شهری و دستگاههای زیربط در محل شهرداری برگزار شد.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجندبا تاکید بر حفاظت و صیانت از زمین گفت: زمین پاک میراثی است که از گذشتگان به ما رسیده است و وظیفه ما حفظ آن به عنوان امانتی برای سپردن به آیندگان است.
موسی میرزایی با اشاره به اینکه زمین پاک بدهی ما به آیندگان است، گفت: باید به گونه‌ای از هوا، زمین، آب و سایر منابع خدادادی بهره برداری کنیم که آیندگان از ما به نیکی یاد کنند.
وی افزود: پاک بودن زمین نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه است و چه خوب است که این مشارکت از سنین پایین و در مقاطع دانش آموزی فرهنگ سازی شود.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند با اشاره به فرهنگ‌سازی بین دانش‌آموزان برای ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی و تلاش برای داشتن زمین پاک اضافه کرد: برنامه های مناسبتی روز جهانی زمین پاک با محوریت برگزاری همایش، مسابقه نقاشی ویژه دانش آموزان، و تقدیر از پاکبانان و همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور نشر پیام های زیست محیطی در هفته زمین پاک اجرا می شود.
میرزایی اظهار داشت: برنامه ریزی جهت اجرای پویش جمع آوری یک زباله روزانه توسط هر شهروند بیرجندی نیز در حال انجام می باشد.
وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم حداقل گوشه ای از زحمات پاکبانان را که به حق پاکیزگی شهر مرهون زحمات این عزیزان است جبران کنیم.
نماینده سازمان حفاظت محیط زیست استان نیز با اشاره به شعار روز زمین پاک با عنوان سرمایه گذاری در زمین با حذف پلاستیک از برنامه های شهرداری بیرجند در این روز استقبال و در خصوص همکاری، اعلام آمادگی نمود.
شایان ذکر است در ادامه این جلسه نمایندگان هر یک از ادارات مربوطه در خصوص چگونگی همکاری با شهرداری در برگزاری مراسم روز زمین پاک صحبت کردند