EN

در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری مطرح شد: آرامش روحی و روانی شهروندان در بحران یکی از تکالیف مهم ستاد بحران است

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند با حضور اعضای ستاد در محل دفتر سرپرست معاونت خدمات شهری برگزار گردید.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اظهار داشت: مدیریت بحران از جمله مواردی هست که باید برنامه ریزی جدی برای آن صورت گیرد و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه اعضاء ستاد بحران باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.
موسی میرزایی با اشاره به نقش محوری شهرداری در مدیریت بحران شهری ، هماهنگی بین بخش ها و سازمانها برای مقابله و آمادگی دربرابر سوانح و بلایا را مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور برای تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری ها، افزود: با صدور ابلاغ های اعضای ستاد و تشکیل ساختار ستاد در شهرداری بیرجند، بایستی برای آموزش کارکنان و اعضای کارگروه ها تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تصریح نمود: ایجاد زیرساخت ها، خرید تجهیزات مورد نیاز مواقع بحرانی و آموزش نیروی انسانی متخصص در مدیریت بحران بسیار مهم است و در همین راستا بایستی همه مجموعه شهرداری برای مقابله با بحران های مختلف آمادگی داشته باشند.
سرپرست معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز با اشاره به اینکه در پی احتمال وقوع حوادث دستگاهها در آماده باش کامل باشند ، گفت: تامین امنیت،آرامش روحی و روانی شهروندان در بحران یکی از تکالیف مهم این ستاد است و بی تدبیری در ارتباط با مدیریت بحران ضرر جبران ناپذیری برای شهر و شهروندان است.
گفتنی است در پایان این جلسه روسای کارگروه های ستاد مدیریت بحران شهرداری به ارائه گزارشی پیرامون تشکیل کارگروهای تدفین، ایمنی، سیلاب شهری و اطلاع رسانی و هشدار پرداختند.