EN

دستفروشان شهر بیرجند ساماندهی می شوند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ سرپرست شهرداری با اعلام این خبر گفت: با ساماندهی دستفروشان، جای آنها ثابت می ماند و از فضایی که بلااستفاده بوده به شکلی مناسب استفاده می شود و فضای پیاده روها هم برای تردد شهروندان آزادتر می شود.
وی افزود: به استناد تبصره ۶ از ماه ۹۶ قانون شهرداری، اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی در محدوده هر شهر ملک عمومی محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.
مهندس علی عدل اضافه کرد: در طرح ساماندهی دستفروشان منافع شهروندان و دستفروشان در نظر گرفته شده و شهروندان با اعتماد بیشتری از دستفروشان خرید می کنند .
وی گفت: یکی از مهترین اهداف اجرای طرح ساماندهی دستفروشان آزاد سازی معابر شهری است و اولویت کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند در اجرای این طرح مکان یابی و برپایی بازارهای موقت با محیطی مناسب برای دستفروشان و خریداران است.
به گفته وی ایجاد سامانه‌ای جهت ساماندهی دستفروشان و ساختارمند کردن آن‌ها از اولویت های شهرداری بیرجند می باشد.
عدل با اشاره به آماده نمودن زیرساخت های لازم در بلوار مسافر تصریح نمود: شهرداری در نظر دارد نسبت به ساماندهی دستفروشان سطح شهر در بازار مسافر برابر دستورات اخذ شده از مقام محترم قضایی با همکاری اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و همچنین اداره امور گذرنامه نیروی انتظامی اقدام نماید.
وی در پایان گفت: کلیه متقاضیانی که قصد دارند در شهر بیرجند دستفروشی نمایند می بایست به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی واقع در مفتح 34 مراجعه و نسبت به اخذ مجوز های لازم اقدام نمایند در غیر این صورت با هماهنگی تیم مشترک مذکور ضمن اخطار نسبت به جمع آوری اقدام خواهد شد