EN

شهردار بیرجند: احیاء هویت تاریخی بازار بیرجند با توجه به قدمت چند صد ساله یکی از اولویت های شهرداری است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: احیاء هویت تاریخی بازار بیرجند با توجه به قدمت چند صد ساله یکی از اولویت های شهرداری است.
دکتر مهدی بهترین افزود: بازسازی ورودی های بازار بیرجند به شکل سنتی به شکلی که شان و قدمت بازار بیرجند حفظ شود یکی از اولویت های شهرداری و میراث فرهنگی است.
شهردار بیرجند اذعان داشت: اماکن تاریخی باتوجه به هویت تاریخی موجود در آن پتانسیل خوبی به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارد، که امیدواریم با همراهی سایر نهادهای ذیربط، گامی بلند در جهت معرفی این اماکن به شهروندان و گردشگران برداریم.
شهردار بیرجند با بیان اینکه احیای بافت تاریخی در سیما و مبلمان شهری نقش بسیار مهم و اثرگذار دارد و شناسایی جذابیت‌های بخش گردشگری به توسعه شهرستان کمک زیادی می‌کندافزود: وجه متمایز شهر بیرجند از سایر شهرها بافت تاریخی آن می باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این دیدار خاطر نشان کرد: از نگاه ویژه شهردار بیرجند به بافت تاریخی تشکر و قدردانی می نمایم.
لازم به ذکر است پیرو تفاهم نامه شهرداری بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، در فاز اول ، سردرب ورودی بازار انجام می گردد