EN

شهردار بیرجند: در جهت اعتلاء نام بیرجند کوشا و ساعی هستیم

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر مهدی بهترین در دیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اظهار داشت: اعتلای کشور از دالان فرهنگ و ادب می گذرد.
شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: شهرداری نهاد عمومی غیر دولتی است و ما موظفیم خدماتی در شان شهروندان به آنان ارائه دهیم و در این راستا در توسعه و حمایت از آموزش و پرورش جامعه از هیچ کمکی فروگذار نمی کنیم.
دکتر بهترین ادامه داد: بنا به فرموده حضرت امام(ره) دانشگاه کارخانه انسان سازی است و در مبحث آموزش ، نهادهای متولی خدمات آموزشی و پرورشی ارائه می نمایند و شهروندان وظیفه شناس و متعهد پرورش می دهند و شهروند وظیفه شناس شهرداری را در ارایه خدمات شهری یاری می دهد.
شهردار بیرجند در ادامه ضمن تاکید بر قانون مداری بیان داشت: در راستای توجه جدی به اولویت های فرهنگی و اجتماعی ما(شهرداری و دانشگاه فرهنگیان) به عنوان دو بازو ، آبشخور فکری جامعه را تدوین می کنیم زیرا جامعه بیشتر از خیابان و اتوبوس به فرهنگ نیاز دازد.
دکتر بهترین با اشاره به توجه دولت مردمی سیزدم بر زیرساخت های شهری گفت: خدمات بسیار بی بدیل دولت مردمی سیزدهم در اختصاص اتوبوس رایانه ای به شهرها و از جمله ناوگان حمل و نقل دورون شهری بیرجند و همچنین اختصاص 1400 تن قیر رایگان به شهرداری بیرجند قابل ستایش و بی نظیر بوده که باید برای همه اقشار جامعه خصوصا دانشجویان بیان شود.
شهردار بیرجند افزود: از جمله تصمیمات اخذ شده در مدیریت شهری کاهش فشار اقتصادی بر اقشار آسیب پذیر با کاهش 25 درصدی بهاء خدمات و عوارض خصوصا در شمال شهر بیرجند بود که با این اقدام شهر را برای اقشار آسیب پذیر ارزان تر کردیم.
دکتر بهترین از تملک 2000 متر مربع زمین در خیابان طالقانی خبر داد و گفت: این تملک در تاریخ 40 ساله شهرداری بی سابقه بوده که با هزینه 10 میلیارد تومان در جهت رفع مشکل پارکینگ در خیابان طالقانی انجام شده است .
وی با اشاره به اجرای بیش از 40 پروژه عمرانی در سطح شهر اذعان داشت: شهرداری بیرجند به موازات انجام دهها پروژه بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس در مناطق مختلف شهری ، 6 پارک را در سطح شهر احداث نموده که از این تعداد 5 پارک در شمال شهر احداث گردیده است.
شهردار بیرجند در پایان با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بیرجند اذعان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب بیرجند شهر علم و ایمان است و همچنین به پاکیزه ترین شهر ایران شهرت دارد لذا در جهت اعتلاء نام بیرجند ساعی و کوشا هستیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز ضمن اظهار تشکر از مشارکت شهرداری گفت: از شهرداری بیرجند در راستای برگزاری جشن روز دانشجو در فرهنگسرای شهر کمال تشکر را داریم و امیدواریم امور عمرانی و فرهنگی شهر در کنار یکدیگر منجر به اعتلاء شهر گردد.