EN

شهردار بیرجند: شادی حلال و اسلامی را در جامعه افزایش می دهیم

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با شهردار بیرجند و  جمعی از کارکنان شهرداری، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)  و هفته بزرگداشت مقام زن گفت: در آستانه ایام دهه مبارک فجر قرار داریم، امیدواریم با کمرنگ شدن کرونا مردم عزیز ایران علی الخصوص مردم خراسان جنوبی در این مقطع جلوه های زیبای انقلابشان را به رخ دوست و دشمن بکشند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شایسته است با توجه به مسائل اسلامی، انقلابی، ارزش ها و فرهنگ دینی در جاهایی که اختیارات اولیه اش در دست شهرداری است جلوه هایی زیبا از فرهنگ عالی اسلامی به گونه ای پرجاذبه اجرا شود که جاذبه های کاذب احساسی را منزوی کند، گفت: در این باب باید از برنامه های فاخر و هنری با محتواهای بسیار غنی که در اسلام وجود دارد به همراه شیوه های ابتکاری استفاده کرد.

وی عنوان کرد: شهرداری یک امتیاز خاص دارد که با نیازهای روزمره مردم سروکار دارد و مردم لحظه به لحظه با شهرداری در امور مختلف سروکار دارند که اگر به نحو صحیح کارها انجام شود مردم راحت بوده و در کنار رشد شهر مردم نیز رشد خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تمام امور از فیزیکی گرفته تا فرهنگی همه مورد نیاز جامعه ما است و شهرداری در همه این امور خصوصا امور فرهنگی نقش دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در حال حاضر توجه خاص به امور فرهنگی دارد خاطر نشان کرد: در حال حاضر چون جنگ اقتصادی است اولویت خاصی برای مسایل اقتصادی وجود دارد اما در حالت طبیعی مهمترین مسئله فرهنگ می باشد زیرا  اگر فرهنگ درست شود همه امور درست می شود.

وی با تاکید بر امور زنان و خانواده اظهار داشت: امور زنان و خانواده مهمترین امور در فرهنگ است، مادران و زنان فرهنگ آفرین و فرهنگ ساز هستند و زنان شایسته فرهنگ شایسته می سازند.

آیت الله عبادی  گفت: اختصاص امکانات در پارک های مختص بانوان بسیار اهمیت دارد زیرا نباید جلوی آزادی زنان گرفته شود بلکه باید با جلوه های زیبا از فرهنگ عالی اسلامی، جاذبه های کاذب را منزوی و جلوی آسیب های اجتماعی را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر تبیین درست ارزش های اسلامی گفت: امیدواریم که مخصوصا بعد از این بیش از چهل سال که آزمون و خطا بوده حالا دیگر با دست پر و غنی همراه با علم و هنر روی ارزش ها کار کنیم.

آیت الله عبادی با بیان این‌که مسئله مشاوره خیلی مسئله مهمی است، خطاب به شهردار بیرجند اظهار کرد: شهرداری می بایست نیازهای روزمره مردم را موضوع بندی نماید و برای هر موضوع متناسب با آن جلسات مشورتی برگزار کند و ما خود را موظف می دانیم با جنابعالی با انگیزه ای که در شما سراغ داریم حداکثر مشارکت را نموده و مشاور باشیم.

وی با اشاره به انگیزه و تلاش شهردار بیرجند در امور فرهنگی اظهار کرد: الان خوش وقتیم که حضرتعالی و همکاران محترمتان با توجه به انواع و اقسام مسائل بیش از همه به مسائل فرهنگی توجه دارید که البته اگر فرهنگ جامعه درست شود خود فرهنگ همه امور را درست می کند.

در ادامه این دیدار دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند  نیز  اظهار کرد: برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر و با توجه به تشکیل کارگروه فضاسازی و تبلیغات شهری در دو هفته گذشته، شهرداری بیرجند مسئولیت کمیته فضاسازی و تبلیغات در شهر را برعهده دارد که  برای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن، تصمیمات خوبی گرفته شده است.

دکتر بهترین افزود: از جمله تصمیمات اخذ شده در این خصوص ملزم شدن ادارات به آذین بندی محل کار و بلوار منتهی به اداره است که باید گزارش عملکردی و مصور آن را به شهرداری ارسال کنند. رایگان بودن استفاده از ناوگان اتوبوسرانی بیرجند در روز ۲۲ بهمن، اهدای شاخه گل به مسافران پروازی در 12 بهمن و هم از دیگر تصمیمات است.

شهردار بیرجند با اشاره به  دغدغه نماینده ولی فقیه استان مبنی بر اجرای ضوابط شهری خاطر نشان کرد:  جنابعالی دغدغه‌هایی را در زمینه ساختمان‌ها و بلندمرتبه‌سازی دارید که کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما با توجه به دغدغه شما و دغدغه اینجانب که همان اجرای منویات جنابعالی است و مسایل شرعی و قانونی باید رعایت شود.

شهردار بیرجند با اشاره به دغدغه قانونمداری گفت: اعضای شورا و ما هم تاکید داریم که قانون باید اجرا شود و اگر نقص‌هایی در آن دیده می‌شود باید به سمت اصلاح قانون برویم اما تا جایی که قانون وجود دارد باید رعایت شود تا دغدغه مردم کاهش پیدا کند.

وی  در خصوص توجه به تفریحات و شادی مردم اظهار داشت: شادی حلال و اسلامی را در جامعه افزایش می دهیم.

وی با بیان اینکه شهرداری وظیفه عمل در حوزه فرهنگ و ایجاد نشاط و سرزندگی را هم بر عهده دارد، بیان داشت: در این راستا عدالت محوری و ایجاد نشاط از اهمیت زیادی برخورد است و به ولی نعمتان خود به ویژه در نقاط کمتر برخوردار شهر خدمت رسانی خواهیم کرد.

بهترین با اشاره به وضعیت درآمدی و معیشتی مردم به‌ویژه در مناطق شمال شهر افزود: با همراهی شورای اسلامی شهر، عوارض شهرداری در برخی مناطق شهری برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و همان تعرفه سال ۱۴۰۰ را پرداخت خواهند کرد که عملا  ۲۵ درصد کاهش را به دنبال خواهد داشت.