EN

مرکز علمی کاربردی شهرداری پیشتاز در آموزش کارکنان شهرداری ها در استان

دوره های آموزشی ویژه کارکنان شهرداری استان به صورت مجازی و حضوری توسط مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بیرجند برگزار می گردد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ رئیس مرکز علمی و کاربری شهرداری بیرجند با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سال 1400 دوره های آموزشی ویژه کارکنان شهرداری های استان ، با هدف تامین نیاز آموزشی و بالابردن سطح دانش مورد نیاز شهرداری های استان به صورت مجازی از طریق سامانه آنلاین آموزان و حضوری برگزار می شود.
مهندس ابراهیم جان آور افزود: این دوره های آموزشی تخصصی و عمومی به صورت مجازی و حضوری از طریق آموزش هدفمند و با توجه به توانمند سازی نیروها و سرمایه های انسانی که از مهمترین عوامل موفقیت شهرداری ها در ارتباط با چالش های متعدد محسوب می شود برگزار گردیده است.
رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری با اشاره به اخذ مجوز 63 دوره آموزشی در سال 1400 تصریح نمود: در سال 1400 مجوز 63 دوره آموزشی از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور توسط این مرکز اخذ شده است که تاکنون 36 دوره نیز برگزار شده است.
به گفته وی دورهای آموزشی قوانین و مقررات مالی و محاسباتی، معیارها و ضوابط فضای سبز شهری، کمیسیون های شهرداری، اصول فن مذاکره، نقش برنامه ریزی و مدیریت در شهرداری، مشخصات طرح های مهم شهری و فرآیند آنها، اخلاق حرفه ای و……..ویژه شهرداری های استان به مدت 105 هزار نفر ساعت برگزار و کارکنان این دوره های آموزشی را فرا گرفتند.
جان آور اذعان داشت: دوره های آموزشی با هدف ارتقاء توان علمی و مهارت های فنی، افزایش آگاهی کارکنان با وظایف شغلی و همچنین آشنایی با وظایف و تشکیلات دهیاری ها و شوراها برگزار می گردد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: 7 دوره ویژه نیروهای خدماتی جدید در حوزه های خدمات شهری و فضای سبز به منظور آشنایی با شرح وظایف و بالابردن سطح دانش در ارائه خدمات بهتر به شهروندان نیز برگزار گردیده است.
لازم به ذکر است از ابتدای سال تا کنون تعداد 5910 نفر از کارکنان شهرداری های استان در دوره های آموزشی مرکز علمی کاربردی شهرداری شرکت نموده وآموزش های لازم را فرا گرفته اند.