EN

پاکسازی طبیعت به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مصادف با هفته زمین پاک و در جهت حفظ محیط زیست، اطراف سایت پسماند مستقر در ابتدای جاده شوشود از زباله های پلاستیکی و سایر پسماند ها پاکسازی گردید.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند با اعلام این خبر گفت: روز زمین پاک یکی از رویدادهای مهم جهانی به شمار می‌رود که هر ساله در تمام کشورها برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست ‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.
موسی میرزایی اذعان داشت: در کشور ما نیز هفته ای به همین عنوان، جهت اجرای برنامه ها و اقدامات زیست محیطی و افزایش آگاهی شهروندان در حفاظت از زمین اختصاص داده شده است.
وی اظهار داشت: مصادف با این هفته و برابر برنامه های ابلاغی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با همکاری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، فرمانداری بیرجند، سازمان حفاظت محیط زیست استان، سمن های زیست محیطی، مدیران و کارشناسان شهرداری و همچنین پاکبانان خدوم نسبت به پاکسازی اطراف سایت پسماند اقدام گردید.
سرپرست معاونت خدمات شهری از نصب تعداد 10 عدد کلبه جهت تفکیک پسماند های خشک بازیافتی مقابل مجتمع های مسکونی در سطح شهر خبر داد.
میرزایی خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده به مناسبت هفته زمین پاک می توان به برگزاری مسابقه نقاشی با هماهنگی آموزش و پرورش استان به دلیل فرهنگ سازی برای سنین بین 6-12 سال اشاره کرد.
شایان ذکر است در اولین روز هفته زمین پاک، تعدادی از پاکبانان شهرداری در مراسم نماز جمعه حضور یافتند .