EN

کارگروه هشدار و اطلاع رسانی مدیریت بحران شهرداری بیرجند برگزار شد

کارگروه هشدار و اطلاع رسانی مدیریت بحران شهرداری بیرجند برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ کارگروه هشدار و اطلاع رسانی مدیریت بحران شهرداری با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو کارگروه هشدار و اطلاع رسانی در محل سالن جلسات شهرداری بیرجند برگزار شد.
در ابتدای این جلسه سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل و مسئول کمیته هشدار و اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران شهرداری ضمن خیر مقدم به اعضاء خواهان تعامل و همکاری بیشتر در راستای خدمت به مردم شهر بیرجند شد.
مالکی هدف این کارگروه را نشر هشدارها، آموزش روش های مقابله با بحران، اطلاع رسانی و جلب مشارکت های مردمی در زمینه کاهش آسیب های ناشی از بحران عنوان کرد.
وی بحران را دارای سه بعد مهم دانست که می توان به قبل بحران، حین و بعد از آن اشاره نمود و مسئله حائز اهمیت، پیشگیری قبل از بروز هر حادثه می باشد که اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کند.
مالکی با اشاره به اینکه قبل از بحران، مسئله اطلاع رسانی مهم ترین مسئله است که باید با حضور اعضاء و نمایندگان دستگاههای اجرایی به این موضوع در این جلسه رسیدگی شود اذعان داشت: قطعا هم افزایی و همکاری بیشتر بین اعضای کارگروه هشدار و اطلاع رسانی باعث رشد آگاهی مردم از ایمنی در بحران می گردد و قطعا لزوم راه اندازی دوره های آموزشی، استفاده از فضاهای اطلاع رسانی، طراحی کتابچه های راهنما و هم افزایی در اجرای برنامه های پیشگیرانه بسیار مهم است .
سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در پایان با تاکید بر پیشگیری خاطر نشان کرد: هشدار به مردم که در واقع همان پیشگیری است و هشدار به مسئولان در خصوص کمبودها بسیار حائز اهمیت می باشد.
در ادامه جلسه اعضای کارگروه پس از ارائه نقطه نظرات و برنامه های پیشنهادی خود در ارتباط با چگونگی انجام امر مهم اطلاع رسانی در مواقع بحران، به بررسی این برنامه ها پرداختند .