EN

یکی از ضروری ترین وجوه مدیریت شهری پسماند است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جلسه تودیع و معارفه مدیران مدیریت پسماند شهرداری بیرجند برگزار شد.
شهردار بیرجند با اشاره به اهمیت پسماند اظهار داشت: امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری ترین وجوه مدیریت شهری محسوب می گردد.
دکتر مهدی بهترین ادامه داد: ایده های نوین مدیریت جدید پسماند شهری در زمینه تولید زباله، جمع آوری، حمل و نقل، دفن زباله و بازیافت در سایه تدوین برنامه راهبری میسر است.
شهردار بیرجند با بیان اینکه مدیریت جامع پسماند دارای سه بعد کلی اقتصادی، اجتماعی و محیطی است خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد زباله بازیافت نمی شود و تنها 30 درصد فرآوری می گردد که امیدواریم این چرخه معکوس شده و با افزایش حجم بازیافت بعد اقتصادی پسماند نیز چشمگیر گردد.
دکتر بهترین با تاکید بر مدیریت بهینه پسماند و راه اندازی کمپوست در بیرجند اذعان داشت: قطعا با راه اندازی کمپوست چرخه پسماند در بیرجند تکمیل می گردد.
لازم به ذکر است در جریان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات احمد لطایفی مدیریت قبلی تقدیر و محمود ظهوری که دانش آموخته ارشد محیط زیست می باشد به عنوان سرپرست جدید مدیریت پسماند معرفی گردید.