EN

آغاز عملیات اجرایی احداث میدان؛ تقاطع بلوار پیامبر اعظم (ص) و سپیده

شهردار بیرجند گفت: عملیات اصلاح هندسی و ایجاد میدان در تقاطع بلوار پیامبر اعظم (ص) و خیابان سپیده برابر مصوبات شورای ترافیک استان در حال انجام می باشد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید روز جاری در بازدید از عملیات اجرایی این میدان اظهار داشت: با توجه به درخواستهای مکرر مردمی، ساماندهی تقاطع این بلوار و خیابان سپیده به شکل میدان طراحی و در حال اجرا می باشد.

وی افزود: این پروژه به منظور روانسازی ترافیک، بهبود وضعیت عبور و مرور، کاهش خطرات ناشی از تصادف و کاهش سرعت به میزان ایمن اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با احداث این میدان گامی اساسی در راستای کاهش ترافیک برداشته می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه این تقاطع ایمنی مطلوبی نداشت و جزو نقاط حادثه خیز شهر محسوب می شود و تردد خودروها اعم از اتوبوس های حمل و نقل درون شهری و خودروهای شخصی و عابرین پیاده در این محدوده زیاد است احداث میدان در دستور کار شهر داری قرار گرفت.

شهردار بیرجند مساحت این میدان را 900 متر مربع اعلام کرد و افزود: زیرسازی و آسفالت این میدان به میزان 1800 متر مربع و با هزینه 540 میلیون ریال انجام خواهد شد.

جاوید از اجرای جوبه و جدول در این تقاطع به طول 500 متر و با اعتبار 250 میلیون ریال خبر داد.

لازم به ذکر است پس از اتمام عملیات اجرایی این میدان، طراحی زیباسازی آن توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اجرا و توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری انجام خواهد شد.