EN

ارتقاء سطح سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم یکی از مهم ترین اولویت های شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ شهردار بیرجند در دیدار با رئیس سازمان بازرسی استان با اشاره به برنامه های مدیریت شهری افزود: یکی از مهمترین اولویت های کاری شهرداری ارتقاء سطح سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم می باشد

و قطعا ارتباط موثر بین مدیریت شهری و بازرسی استان می تواند یکی از راهکارهای راهبردی در ارتقای خدمت رسانی و رضایت مردم می باشد.مهندس محمد علی جاوید هدف از این دیدار را ایجاد تعامل سازنده درجهت اصلاح و حُسن اجرای امور بیان کرد و گفت: سازمان بازرسی می تواند در راستای اجرای برنامه های ابلاغ شده و نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی به ویژه شهرداری ، در راستای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان علاوه بر نظارت قانونی، تعامل بیشتری را با شهرداری داشته باشد .

شهردار بیرجند دراین دیدار از تعامل مثبت درمجموعه شهرداری وشورا اسلامی شهر بیرجند سخن گفت وافزود: همراهی و همدلی شورای اسلامی شهر با مجموعه شهرداری در شرایط کنونی منجر به بهره برداری از پروژه های مهمی از جمله احداث پارکها، فرهنگسرا و سالن همایش، طرح فرزان، مطالعات پسماند و ترافیک و ….. به نفع شهروندان گردید.

جاوید با اشاره به افزایش بودجه شهرداری در سال 99 اظهار داشت: کمک های دولتی به شهرداری بسیار ناچیز می باشد اما مجموعه مدیریت شهری تمام تلاش خود را در راستای افزایش بودجه شهرداری از 56 میلیارد تومان در سال 96 به 250 میلیارد تومان در سال 99 نمود.
شهردار بیرجند در پایان سخنانش از رئیس بازرسی استان درخواست نمود در مباحثی مانند اراضی پادگان 04 ، صنوف آلاینده و بند دره ورود پیدا نمایند تا با مساعدت سازمان بازرسی استان مشکلات پیش رو به نفع شهروندان مرتفع گردد.

رئیس بازرسی استان نیز در این دیدار فعالیت مدیریت شهری را دشوار و خطیر بیان کرد و گفت : انتظارات شهروندان بالاست، مردم باید تغییر را ببینند تا دیدگاه آنها نسبت به مدیریت شهری مثبت باشدو با ارزیابی انجام شده در این خصوص و یافته های عمومی از مرکز استان به صورت نسبی کارهای قابل توجهی از سوی مدیریت شهری صورت گرفته که جای تشکر دارد.
وی ضمن اشاره به دو مولفه پاسخگویی به شهروندان و نگاه شهر نگر و آتیه نگر توسط مدیریت شهری خاطر نشان کرد: بیرجند مرکز استان است و زیر ساخت های لازم در همه زمینه ها بر ای آینده باید فراهم گردد.

ابراهیم رحیمی در ادامه عنوان کرد: همه ما فرزندان این نظام هستیم سازمان بازرسی در کنار مدیران شهری است تا براساس قانون و مقررات و با پشتوانه قانونی و اطمینان ،کار و تلاش در راستای رفاه شهروندان و ارایه خدمات ادامه یابد.
به گفته وی ایجاد روحیه جسارت و ریسک پذیری سیاست ما و نیز لازمه کار مدیریت شهری است که در صورت داشتن این روحیه و نگاه، قطعا وضعیت استان و شهر بیرجند رو به رشد خواهد بود.