EN

اعلام آمادگی همه جانبه شهرداری در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

شهرداری بازوی قدرتمند توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

جلسه هم اندیشی و هم افزایی جهت راه اندازی مرکز توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با میزبانی شهرداری برگزار شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند در این جلسه با بیان اینکه اشتغال و داشتن منبع درآمد ثابت اولویت اول هر فرد برای اداره زندگی و رفع نیازها است اظهار داشت:  خراسان‌جنوبی استانی است که زنان پا به پای مردان در مشاغل خرد خانگی و مسئولیت هایی اداری و دولتی برای کسب روزی حلال تلاش می‌کنند.
 مهندس محمد علی جاوید ضمن اعلام آمادگی همه جانبه شهرداری با حمایت شورای اسلامی شهر در این راستا خاطر نشان کرد:  در اختیار قرار دادن تجهیزات و امکانات برای برگزاری کارگاه های توان افزایی بانوان سرپرست خانوار، اختصاص اماکنی برای برگزاری بازارچه ها و غرفه های فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار از جمله اقداماتی است که شهرداری بیرجند می تواند در این بخش انجام دهد.
 به گفته وی در حال حاضر بازار بلوار مسافر و انشاا در اردیبهشت ماه همزمان با افتتاح بوستان جنگلی نیز  ظرفیت های خوبی جهت فروش تولیدات و محصولات برای زنان سرپرست خانوار از سوی شهرداری فراهم شده است.
شهردار بیرجند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را دارای ابعاد وسیعی دانست و گفت:  شهرداری بیرجند با توجه به امکانات، تکالیف و بضاعت مالی که دارد به تنهایی قادر به پوشش همه جانبه این ابعاد و تحقق این امر نیست.
وی ضمن اعلام آمادگی شهرداری همگام و هم نوا با سایر دستگاهها و نهاد های مردم نهاد یادآور شد: شهرداری علاوه بر فراهم نمودن جایگاه جهت فروش محصولات آمادگی مهیا نمودن زیرساخت های لازم در راستای تولید، راه اندازی و ایجاد کارگاه را نیز دارد.
جاوید با اشاره به طرح محله بندی شهر بیرجند خاطر نشان کرد: شهرداری با تهیه اطلس شهر بیرجند جزو معدود شهرهای است که در کشوردر این راستا  اقدام  نموده و در تمام حوزه های مدیریت شهری هر کجا که منافع شهروندان مطرح باشد ورود پیدا نموده که از جمله می توان به بحث فرهنگسرا، دیوار یخدان و…. اشاره نمود.
وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر آمادگی شهرداری بر همکاری در جهت توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار تصریح نمود: شهرداری آمادگی دارد بازارچه محصولات محلی و صنایع دستی را به صورت هفته ای  فراهم آورد تا بخشی از نیاز شهروندان و زنان سرپرست خانوار را برطرف نماید.
در ادامه این جلسه مدیران و نمایندگان  به بیان نقطه نظرات خود در این راستا پرداختند.