EN

بازدید میدانی مدیران برای اجرای کمربند سبز ورودی های شهر بیرجند

با حضور شهردار ، مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان بازدید ورودی های شهر برای هماهنگی های بیشتر برای چگونگی برنامه ریزی آغاز اجرای کمربند سبز در ورودی های شهر بیرجند انجام شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ بعد از دیدار شهردار، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و مدیرکل منابع طبیعی وآبخیز داری استان با موضوع تبادل نظر برای ساماندهی، زیباسازی و درختکاری ورودی های شهر بیرجند شهردار بیرجند در حضور میدانی مدیران مربوط در ورودی های شهر با تاکید بر ضرورت اجرای کمربند سبز در ورودی های شهر بیرجند، گفت:ورودی شهر باید برای کسانی که به آن وارد می شوند جذاب باشد لذا طرح جامعی در این خصوص توسط شهرداری تهیه شد که اجرای آن نیاز به همکاری استانداری و همه دستگاه های اجرایی مربوط دارد که با تعامل خوبی که در این زمینه وجود دارد، امیدواریم گام های اجرایی هرچه زودتر در این خصوص برداشته شود تا در روز 15 اسفند سال جاری”روز درختکاری” شاهد عملیاتی شدن این پروژه باشیم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هم در این بازدید میدانی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین دستگاه های مربوط برای بهسازی، درختکاری و اجرای شبکه آبرسانی ورودی‌های شهر بیرجند افزود: با توجه به محدویت‌های آبی که برای آبیاری فضاهای سبز وجود دارد باید از فرصت‌های آبی که در این خصوص وجود دارد ، برای این منظور استفاده شود و شرکت آب منطقه‌ای خود را مکلف به تامین آب ورودی‌های شهر بیرجند برای آبیاری فضای سبز و درختانی که در این زمینه کاشته خواهد شد، می داند لذا از امروز به شهرداری بیرجند برای حفر چاهی در اراضی موجود قبل از پلیس راه مجوز داده می شود تا در ظرف حدود 10 روز با انتخاب پیمانکار نسبت به تجهیز این چاه اقدام شود.
به گفته «قندهاری» اراضی موجود در محدوده فرودگاه بیرجند در مسیر قبل از پلیس را هم باید تعیین تکلیف شود تا در صورت امکان برای ایجاد فضای سبز در آنها نیز اقدام شود.
«نصر آبادی»مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان هم با اعلام آمادگی هرگونه همکاری در این خصوص گفت: برای کاشت نهال در اراضی مد نظردر ورودی های شهر بیرجند از درخت های موجود در نهالستان های منابع طبیعی استفاده خواهد شد اما باید تعداد و نوع آنها مشخص شود تا در صورت نیاز اقدام لازم برای تهیه بقیه آنها از خارج استان انجام شود.
درپایان مقرر شد بر آورد میزان نیاز به درخت،کود، بیکل میکانیکی و… با تعیین قیمت هر مورد مشخص شود تا پی گیری لازم برای تامین بودجه مورد نیاز از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شود.
همچنین قرار شد در جلسه این هفته مدیران دستگاه های مربوط با مدیرکل راه و شهرسازی استان هماهنگی های بیشتر در این خصوص انجام شود.