EN

با حضور استاندار خراسان جنوبی بازار فروش محصولات محلی و صنایع دستی شهرداری بیرجند افتتاح شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ بازار فروش محصولات محلی و صنایع دستی بیرجند (روز بازار) با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در محل میدان بار قدیم این شهر افتتاح شد.

 

استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این مجموعه گفت: ایجاد روز بازار نقش موثری در کنترل قیمت اجناس و کالاهای عرضه شده دارد.

محمد صادق معتمدیان اظهار داشت: با توجه به اینکه در روز بازار عمدتاً کالاهایی که مایحتاج روزانه مردم است عرضه می شود، کنترل و نظارت بر قیمت ها بیشتر خواهد بود.

وی گفت: با توجه به محدودیت هایی که در بحث بازار فروش روز در منطقه شمال شهر وجود داشت تدبیر اعضای شورای شهر با همکاری شهرداری و کمک معاونت عمرانی در ایجاد این روز بازار کار ارزشمندی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با افتتاح این مجموعه دسترسی مردم بخصوص منطقه مهرشهر که از امکانات کمتری برخوردار هستند، بیشتر می شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد روز بازار به عنوان یک کار ارزشمند تسهیلاتی را برای مردم ایجاد می کند گفت: سرعت کار در اتمام پروژه و تدبیر شورای شهر و شهرداری قابل تقدیر است.

معتمدیان یادآور شد: این پروژه در کمتر از 6 ماه به بهره برداری رسید و بالغ بر 31 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

شهردار بیرجند نیز در این مراسم گفت: در سنوات گذشته مجموعه چهارشنبه بازار در جنوب شهر بود که زیرساخت مناسبی نداشت و از لحاظ مسایل بهداشتی و ترافیکی مشکلات عدیده ای ایجاد کرده بود.

مهندس محمدعلی جاوید اظهار داشت: امسال با تدبیر شورای اسلامی شهر و پیش بینی این موضوع در بودجه سال 97 عملیات اجرایی پروژه در منطقه یک شهر که معمولا کم برخوردار است، شروع شد.

وی با اشاره به نیاز آنی شهروندان منطقه شمال شهر در برخی امور افزود: عملیات اجرایی روز بازار جدید در زمینی به مساحت 7.5 هکتار که مالکیت آن متعلق به شهرداری می باشد، انجام شده است.

شهردار بیرجند اضافه کرد: 262 غرفه در بازار پیش بینی و یک هزار و 500 واحد پارکینگ ایجاد شده که مشکلات ترافیکی سطح معابر را خود به خود رفع می کند.

وی از هزینه کرد 31 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این مجموعه خبر داد و اذعان داشت: امیدواریم در راستای تنظیم بازار، فرصتی برای شهروندان و تولید کنندگان عرضه مستقیم کالا و محصولات را در این بازار ایجاد کنیم.

جاوید با اشاره به خرید کالا بدون واسطه در روز بازار بیرجند ادامه داد: این مسئله روی قیمت ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود که امید است با ورود و نظارت دستگاه های نظارتی هدف اصلی ایجاد این مکان به ثمر بنشیند.

وی یادآور شد: راسته های بازار تقسیم بندی شده که حبوبات، خشکبار، پوشاک و صنایع دستی هر کدام یک راسته و به میوه و تره بار سه راسته اختصاص یافته است.

شهردار بیرجند تاکید کرد: در حال حاظر فرصت فراهم است که با کنترل و نظارت از ورود اجناس فاقد کیفیت یا فروش با قیمت بالاتر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تعطیل شدن چهارشنبه بازار قدیم باید در ستاد تنظیم بازار و شورای شهر تصمیم گیری شود خاطر نشان کرد: این امکان را داریم که روز بازار یک روز از هفته در مکان فعلی و یک روز دیگر در مکان قبلی برگزار شود.

جاوید عنوان کرد: روز اول افتتاحیه، هر دو چهارشنبه بازار فعال هستند و از بابت استقبال فروشندگان نگرانی نداریم.

وی تصریح کرد: در ادامه کار با هماهنگی ستاد تنظیم بازار تدبیری اندیشیده می شود که بلاتکلیفی برای مردم و فروشندگان وجود نداشته باشد.

شهردار بیرجند با تاکید بر اینکه وظیفه شهرداری ایجاد زیرساخت است یادآور شد: نظارت ها در حوزه کیفیت، بهداشت، قیمت و غیره مربوط به دستگاه های متولی است.

جاوید گفت: عوارض ورودی براساس مصوبه شورای اسلامی شهر است که با عوارض قبلی تفاوتی ندارد.