EN

به همت شهرداری بیرجند صورت گرفت/ راه اندازی سایت گردشگری شهر بیرجند

مدیر فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداری بیرجند گفت: گردشگری به عنوان یک ‌پدیده فرهنگی اسباب تعامل، تبادل فرهنگی و اجتماعی جوامع گوناگون را فراهم و به طور مستقیم با انسان‌ها، انگیزه‌ها، خواسته‌ها و نیازها آنان که ناشی از فرهنگ جامعه است ، ارتباط دارد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس مسلم قلی نژاد اذعان داشت: توسعه گردشگری به عنوان یک پدیده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجب می‌شود که فرصت کافی برای تبادل فرهنگی اجتماعی و اقتصادی بین گردشگر و جامعه میزبان به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در ساختارهای فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عصر پسا مدرن جامعه شهری ایران اهمیت زیادی دارد افزود: بخش بزرگی از اوقات فراغت شهروندان را امروزه گردشگری شهری یا تفریحات شهری پوشش می‌دهد، زیرساخت‌های توسعه گردشگری شهری شامل موزه‌ها، مراکز فرهنگی، تفریحگاه‌ها، مراکز خرید، سایت‌های تاریخی و.. است و هر روز نیز برتعداد این جاذبه‌ها افزوده می‌شود.

مدیر فناوري اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: توسعه گردشگری شهری یکی از ارکان توسعه پایدار شهری به شمار می‌رود که در صورت حرکت مناسب می‌تواند ضمن آبادانی، ‌عمرانی و پویایی اقتصادی بستر مناسبی برای تعامل فرهنگی و اجتماعی شهروندان ایرانی فراهم آورد.

قلی نژاد یادآور شد: با وجود ظرفیت‌های بسیار در حوزه گردشگری شهری هنوز این بخش از گردشگری در کشور از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده و نتوانسته است درخور ظرفیت‌های موجود ایفای نقش کند.

وی امروزه گردشگری را از پویاترین فعالیت‌ها در ایجاد تحول اقتصادی- اجتماعی در گستره جهان دانست که به طور روزافزون اهمیت یافته است.

وی خاطر نشان کرد: ازآنجا که شهرها به عنوان جذاب ترین فضاها برای گردشگران دارای مراکز مهم اقتصادی، علمی، تفریحی، پزشکی و غیره بوده و افزون بر این از جاذبه‌های طبیعی و میراث فرهنگی نیز بهره مند هستند بنابراین برای دستیابی به توسعه پایدارگردشگری شهرها، از تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و کالبدی باید مورد توجه قرار گیرند.

مدیر فناوري اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد: به همین منظور شهرداری بیرجند در راستای توسعه گردشگری پایدار شهری و شهر الکترونیک شهروند الکترونیک اقدام به راه اندازی سایت گردشگری شهر بیرجند نموده است.

قلی نژاد اظهار داشت: این سایت که با دستور شهردار بیرجند و توسط حوزه فناوری اطلاعات شهرداری بیرجند طراحی و راه اندازی گردید از بخش های مختلفی از جمله معرفی آثار تاریخی ، فرهنگی و هنری ، جاذبه های طبیعی ، آداب و رسوم ، معرفی مشاهیر،  سوغات محلی و صنایع دستی ، رستورانها، هتلها و پارکها تشکیل شده و اطلاعات مهم و مورد نیاز گردشگران را در اختیار آنها قرار می دهد.

لازم به ذکر است گردشگران و شهروندان می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی http://www.birjand.ir/  به این سایت دسترسی پیدا کنند و از امکانات و خدمات ارائه شده بهره مند گردند.