EN

تبدیل پارک جنگلی کاجستان به تفریحگاهی مناسب برای شهروندان

شهردار بیرجند گفت: سعی داریم با کار کارشناسی در جهت زیبا سازی پارک جنگلی، از این نعمت خدادادی شهر استفاده مطلوب کرده و آن را به تفریحگاهی مناسب برای شهروندان تبدیل نماییم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و ا مور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید روز جاری در بازدید از روند پیشرفت پروژه زیبا سازی پارک جنگلی اذعان داشت: از فضاسازی این پارک می توان برای جذب گردشگر استفاده کرد.

وی پارک جنگلی بیرجند را یکی از ظرفیت های مغفول این شهر دانست که با اجرای عملیات بهسازی و زیباسازی و ایجاد رستوران ها و فضاهای تفریحی، رونق خوبی خواهد گرفت.

شهردار بیرجند از اجرای این پروژه با اعتبار 2 میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: زیباسازی پارک جنگلی با رویکرد سلامت خانواده و به منظور گسترش اراضی تفریحی در دستور کار شهرداری بیرجند قرار گرفته است.

جاوید خاطر نشان کرد: اقداماتی شامل کفسازی، ایجاد پیست دوچرخه سواری، فضای نشیمن، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی، پارکینگ و فضاهای تجاری در این پروژه اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای آمفی تئاتر، سالن اجتماعات و اقامتگاه گردشگری در طرح زیباسازی پارک جنگلی به مساحت 40 هکتار، نسبت به منفعت و بازدهی خوب این طرح برای شهر، شهروندان و مدیریت شهری ابراز امیدواری کرد.

شهردار بیرجند با اشاره به اهمیت تفرجگاههای شهری یادآور شد: پارکهای سطح شهر از دیدگاه تامین فضاهای فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی حائز اهمیت بوده و طراحی پارک های سطح شهر باید متناسب با منطقه انجام شود.

به گفته وی عملیات اجرایی این پروژه تا کنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که شامل اجرای پیست پیاده، دوچرخه، سنگفرش ، اجرای دیوار سنگی، زیرسازی و نقشه برداری با هزینه ای بالغ بر 4/600/000/000 ریال می باشد.