EN

در آستانه فصل سرما جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند تشکیل شد

در آستانه فصل سرما دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند با حضور شهردار و اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرداری تشکیل شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ همه ساله با شروع فصل سرما و شرايط ويژه بارش باران و برف، ستاد مدیریت بحران در شهرداري تشكيل مي شود تا در صورت بارش برف و يخبندان، آمادگي لازم براي رفع مشكل شهروندان فراهم شود.

شهردار بیرجند در این جلسه اظهار داشت: با توجه به در پیش رو بودن فصل پاییز و زمستان و شروع بارش های رگباری، مناطق دوگانه شهرداری می بایست با بازدید های مستمر با توجه به اولویت بندی نسبت به رفع مشکلات موجود در نقاط حادثه خیز سیلاب و دفع آبهای سطحی در اسرع وقت اقدام نمایند.

محمد علی جاوید ادامه داد: حمل زباله هاي پاركها و بوستانهاي سطح شهر، هرس شاخ و برگهاي زاید درختان، رفت و روب، لايروبي كانالهاي سنتي و سرپوشيده سطح شهر و جوي ها از جمله اقدامات واحد خدمات شهري شهرداري در اين خصوص مي باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم جهت ذخیره سازی شن و نمک در مناطق مختلف شهر صورت گرفته تا در کمترین زمان ممکن مأموران خدمات شهری از این مخلوط برای بازکردن معابر استفاده کنند.

به گفته جاوید با تدوین دستورالعمل عملیات زمستانی، کلیه وظایف واحدها و اعضای ستاد مدیریت بحران مشخص شده تا در صورت بارش احتمالی برف تلاش گردد مشکلات ناشی از آن به حداقل میزان خود برسد.