EN

شهروندان همگام با شهرداری در اجرای طرح شهر بدون زباله گرد

به گزارش مدیریت ارتباطات وا مور بین الملل شهرداری بیرجند در راستای اجرای مصوبات کمیته پسماند استان و ساماندهی پسماندهای شهری و جمع آوری زباله های قابل بازیافت توسط زباله گردها که در مکان هایی در مجاورت منازل مسکونی نگهداری می شوند جلسه ای با حضور نمایندگان فرمانداری ، اداره بهداشت، محیط زیست، فرماندهی انتظامی شهرستان، معاون خدمات شهری شهرداری برگزار شد.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند اظهار داشت: طرح برخورد و پلمپ مراکز خرید و فروش و نگهداری ضایعات وارد فاز اجرایی می شود.

مهندس احمد لطایفی اضافه کرد: این جلسه با هدف بررسی موضوع ذکر شده از نظر بهداشتی، محیط زیستی و انتظامی تشکیل و نمایندگان دستگاههای ذیربط به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، بحث برخورد با مراکز یاد شده در دستور کار شهرداری قرار گرفت و مقرر شد طی ماه آتی اقداماتی نظیر اخطار تخلیه و خروج از محدوده و حریم شهر و متعاقب آن در صورت عدم اقدام، پلمپ این مراکز انجام پذیرد.

مدیر امور پسماند شهرداری خاطر نشان کرد: طی ماه گذشته بر اساس ماده 18 قانون مدیریت پسماندها جهت مراکز مزبور که در محدوده و حریم شهر استقرار یافته اند به دلیل تهدید بهداشت و سلامت عمومی جامعه، اخطاریه های زیست محیطی صادر گردیده و فعالان این بخش ملزم به خروج از محدوده و حریم شهر شده اند.

لطایفی افزود: از شهروندان درخواست می گردد با تفکیک زباله در مبدأ و منازل خود جهت اجرای موفق طرح شهر بدون زباله گرد با شهرداری همگام باشند.

لازم به ذکر است شهروندان می توانند جهت دریافت خدمات خرید زباله های تفکیک با شماره 31031 تماس حاصل نمایند.