EN

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری خبر داد/

هوشمند سازی یکی از چهار راه های شهر بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جلسه کمیته پایش تصویری استان با حضور مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان جنوبی و اعضای کمیته در محل شهرداری برگزار شد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بیرجند هدف از برگزاری جلسات کمیته پایش تصویری را بررسی وضعیت موجود مرکز مانیتورینگ، ظرفیت موجود آن­ها و احصاء مسائل و مشکلات و رفع و رجوع آن عنوان کرد.

مهندس مسلم قلی نژاد افزود: امیدواریم بتوانیم ظرفیت مناسبی را برای استقرار و نصب سامانه های هوشمند در سطح استان ایجاد و به نظم و فرهنگ ترافیکی شهروندان کمک کنیم.

وی از اقدام شهرداری بیرجند نسبت به هوشمند سازی یکی از چهار راه های سطح شهر با همکاری پیمانکار خبر داد و یادآور شد: در چهار راه اول مدرس (تقاطع خیابان نواب صفوی و مدرس) 9 عدد دوربین با مشارکت پیمانکار نصب گردیده است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری خاطر نشان کرد: این دوربین ها با قابلیت نظارت، پلاک خوانی و ثبت تخلف نصب شده اند.

قلی نژاد یادآور شد: دوربین های نظارت تصویری در راستای کنترل و نظارت ترافیکی و امنیتی به عنوان یک پروژه ضروری و با اهمیت شهری محسوب می شود.

وی اضافه کرد: کنترل و کاهش جرائم، تخلفات ترافیکی و رانندگی، تأمین امنیت برای شهروندان و هم­چنین ایجاد زمینه نظارت بیشتر برای دستگاه های نظارتی از مزایای این اقدام می باشد.

گفتنی است در جریان این جلسه از مرکز مانیتورینگ شهرداری بازدید و بر لزوم همکاری با مجموعه شهرداری تاکید گردید.