EN

معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند/ ساماندهی وانت بارها و دستفروشان صرفاً در روز بازارها

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ روز گذشته معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند به صورت سرزده از بازارهای روز شهرداری در سطح شهر بیرجند از جمله (بازار میدان امام، رجائی، پایانه بار، چهارشنبه بازار جدید و احمدی روشن، غفاری و پاسداران) بازدید نموده و با توجه به آماده بودن زیر ساخت ها توسط شهرداری بیرجند دستور ساماندهی وانت بارها و دستفروشان را صرفاً در روز بازارهای شهرداری بیرجند صادر کرد.

 

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اظهار داشت: بر اساس دستور معاون دادستان و همچنین برنامه های شهرداری مبنی بر ساماندهی دستفروشان، افرادی که در محدوده بازار مرکزی قصد فعالیت دارند صرفاً می بایست در بازار میدان امام نبش خیابان صمدی فعالیت نمایند.

موسی میرزایی افزود: افرادی که قصد فعالیت در محدوده جنوب شهر را دارند می بایست در بازار غفاری، پاسداران و چهارشنبه بازار قدیم فعالیت نمایند.

وی با اشاره به اینکه بنا به دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند هرگونه فعالیتی در بازار روزها می بایست با هماهنگی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری صورت گیرد؛ ادامه داد: افرادی که قصد فعالیت در محدوده شمال شهر را دارند می توانند در بازار رجایی 17 فعالیت نمایند.

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری با اشاره به طرح آزاد سازی معابر توسط اصناف اضافه کرد: این طرح با هماهنگی اتاق اصناف از سال جاری شروع شده که از همه اصناف تقاضا می شود نسبت به آزاد سازی معابر اقدام نمایند در غیر این صورت شهرداری در راستای دفاع از حقوق عامه و رضایت عمومی برابر مقررات اقدام خواهد نمود و اصناف نیز حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت.

سید سعید اسلامی نژاد رئیس اداره حقوقی شهرداری بیرجند در این خصوص ضمن حمایت از طرح ساماندهی وانت بارها، دستفروشان و آزادسازی معابر، خاطر نشان کرد: ضمن احترام به اصناف و اقشار مختلف جامعه؛ در صورت عدم تمکین از قانون، اداره حقوقی شهرداری در خصوص طرح دعوی کسبه ای که اقدام به تصرف معابر عمومی نموده اند اقدام و از طریق مراجع قضایی، نسبت به رفع تصرف و آزاد سازی معابر عمومی اقدام خواهد نمود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری نیز ضمن حمایت از این طرح، آمادگی خود را جهت پذیرش کلیه مراجعه کنندگان بر اساس قوانین و مقررات اعلام نموده و گفت:لازم است شهروندان و دستگاههای نظارتی از این طرح حمایت نمایند تا همان طور که شهر بیرجند جزو تمیزترین شهرهای کشور می باشد جزو منظم ترین شهرها نیز باشد.

به گفته حسن خسروی؛ اجرای این طرح، ضمن رونق اقتصادی باعث گسترش گردشگری و همچنین رضایت عمومی نیز خواهد شد.

شایان ذکر است در حین بازدید از بلوار مسافر نرسیده به پل مهرشهر، افرادی نسبت به تخلیه بار میوه اقدام نموده بودند که بلافاصله دستور جمع آوری و ساماندهی توسط معاون دادستان صادر و نامبردگان در بازار روزهای شهرداری مستقر گردیدند.