مدیریت کنترل و نظارت بر ساخت و سازها
شرح وظایف :
– ایجاد هماهنگی در واحدهای شهرسازی مناطق با توجه به ضوابط و دستورالعمل های موجود
– نظارت و کنترل بر روند تهیه طرح های راهبردی، طراحی شهری، شهرسازی و معماری در حوزه و مناطق
– برنامه ریزی لازم به منظور حفظ وحدت رویه در مناطق شهرداری و سایر سازمان های ذیربط
– نظارت در ثبت و نگهداری و طبقه بندی برنامه های ارجاعی به کمیسیون ماده صد
– اقدام به صدور اجازه تفکیک و تغییر کاربری اراضی با رعایت ضوابط نقشه جامع و طرح های تفصیلی مصوب
– اقدام در تهیه و تدوین آیین نامه ها و مقررات و ضوابط مربوط به مسائل شهرسازی و پیشنهاد استانداردهای مختلف در امور شهرسازی
– اقدام در تهیه و تنظیم شناسنامه و دستورالعمل برای کلیه طرح های شهرسازی
– صدور بخشنامه و دستورالعمل های مربوط به نحوه اجرائی دقیق طرح تفصیلی مصوب شهر به منظور وحدت رویه در کلیه مناطق شهرداری
– تهیه و تدوین دستورالعمل های مربوط به ضوابط و معیارهای طراحی شهری و معماری
– نظارت بر کلیه مراحل نقشه برداری و نقشه کشی مبتنی بر سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)
– انجام تشریفات قانونی به منظور ثبت و طبقه بندی پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده صد