EN

استاندار خراسان جنوبی: ضرورت توجه شورا و شهرداری به ۳ رکن اشتغال، اقتصاد و معیشت شهروندان

شهردار بیرجند:

از توان و ظرفیت فکری همه نخبگان شهر بیرجند برای مدیریت و توسعه شهری استفاده خواهیم کرد

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ استاندار خراسان جنوبی در جلسه تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید شهر بیرجند،  ضمن تبریک به دکتر بهترین شهردار جدید گفت: شورا ظرفیت بسیار خوبی برای خدمت است شورا و شهرداری باید به گونه ای اقدام کند که سطح رفاه شهروندان ارتقا یابد.

ملانوری ادامه داد: شورا، شهرداری و شهروندان به عنوان سه ضلع مدیریت شهری هستند و چنانچه تعاملی بین این سه ضلع وجود نداشته باشد، شهر با چالش مواجه می‌شود.

وی اظهار داشت: مدیریت شهری خوب، مدیریتی است که رکن شهروندان را  به معنای واقعی درک کند و او را در همه امورات مشارکت بدهد، لذا از مهمترین وظایف شوراها، زمینه سازی برای مشارکت شهروندان است.

استاندار خراسان جنوبی سپس از تأثیر مبلمان شهری بر توان و انرژی شهروندان گفت و تصریح نمود: شهرداری سازمانی تک بعدی نیست که فعالیت هایش فقط در بحث خدمات تخصصی شهری خلاصه شود، بلکه عملکردش در همه مسایل جامعه، رشد و توفیق ها، آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها و … تأثیرگذار است.

به گفته ملانوری؛ شهرداری باید خود را مسئول تمام مسایل جامعه بداند.

استاندار در ادامه از تلاش‌های شورای پنجم و دکتر جاوید شهردار منتخب این دوره تشکر کرد و گفت: در این دوره، اتفاقات بزرگی در شهر صورت گرفته که مردم فرهیخته شهر آن‌ها را می‌بینند و قدردان هستند.

ملانوری افزود: شورا‌های اسلامی و شهرداری‌ها با عنایت به حوزه اختیارات و وظایفی که به عهده دارند، در فعال سازی منابع استان بسیار مؤثرند، لذا لازم است که به این موضوع، ورودی جدی داشته باشند.

مهدی بهترین شهردار جدید بیرجند در این مراسم اظهار داشت: پیرو صدور بیانیه گام دوم انقلاب، شهرداری بیرجند بر اساس سه اصل ارزشی، عدالت محور و فساد ستیز آغاز بکار کرده وطی طریق خواهد کرد.

وی افزود: در این دوره نه تنها عملیات عمرانی و شهرسازی ادامه خواهد داشت بلکه با شدت بیشتر و سلیقه بهتر همراه خواهد بود.

به گفته وی رسیدگی هر چه بهتر به فضای سبز و ایجاد تنوع در کاشت درختان شهر، حمل و نقل و جابجایی مسافر با تاکید بر اصول بهداشتی و زیست محیطی، ایجاد نشاط اجتماعی، سرزندگی شهری و توجه هر چه بیشتر به امور فرهنگی شهر، بهینه سازی سازمان آتشنشانی، توجه ویژه به طرح جامع و طرح تفضیلی شهر بیرجند، اجرایی نمودن طرح جامع ترافیک شهر بیرجند، تاکید بر راه اندازی و گسترش مرکز پردازش پسماند، استفاده از ظرفیت فکری نخبگان و شهروندان، ایجاد نظم اداری و مالی در جهت سالم سازی اداری، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شهرداری بیرجند است.

شهردار بیرجند بیان کرد: اجرای طرح پسماند در شورای چهارم بیرجند که من عضو آن بودم مطرح شد و مصوب کردیم که سایت پردازش زباله شکل بگیرد.

بهترین با بیان این‌که کار بزرگ دل بزرگ می‌خواهد، عنوان کرد: در شورای شهر چهارم هر سال بودجه‌های مناسبی گذاشته شد تا این سایت پا بگیرد و به عنوان یکی از منابع درآمد شهری مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: امیدوارم در فاصله نزدیکی از برکات این سایت که مردم هم بهره‌مند خواهند شد بهره ببریم.

شهردار بیرجند در مورد فرهنگسرا، گفت: این فرهنگسرا در شورای شهر چهارم قوت گرفت و من افتخار می‌کنم الان قرعه به نام من افتاد. در شورای شهر چهارم این فرهنگسرا با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل شد.

بهترین با بیان اینکه چرا مردم را نا امید می‌کنیم، اظهار کرد: بحث زلزله و گسل یک بحث علمی است و راه حل علمی هم دارد و قرار نیست ما از این تهدید فقط به عنوان یک عامل که روح و روان مردم را آزار می‌دهد استفاده کنیم باید از این مسئله به عنوان یک فرصت  بهره ببریم.

دکتر جاوید در این جلسه گفت:بودجه شهرداری در سال ۹۶، شصت میلیارد تومان بود و در سال ۹۹، دویست و هشتاد چهار میلیارد تومان تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به تحول در حوزه امکانات رفاهی شهر بیرجند در مدت تصدی، گفت:درحوزه پارک‌ها ۱۲ پارک کلنگ زنی شده که ۹ پارک به بهره برداری رسید.

جاوید ادامه داد: در حوزه خدمات شهری، یک بازارچه در شمال شهر با ۲۸۰غرفه احداث شده است.
وی همچنین از دیگر اقدامات خود راه اندازی مرکز متکدیان، بازسازی دیوار یخی، احداث فرهنگسرا، آغاز عملیات اجرایی ۱۱هکتار برای میدان اجتماعات و بازسازی میادین سطح شهر نام برد.

در این مراسم از ۴ سال تلاش دکتر جاوید شهردار سابق بیرجند تقدیر و دکتر بهترین به عنوان شهردار جدید این شهر معارفه شد.