EN

شهردار بیرجند/ آماده باش مدیریت بحران شهرداری در آخرین چهارشنبه سال

مدیریت بحران شهرداری بیرجند برای جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و واکنش سریع، در آخرین چهارشنبه سال آماده باش هستند.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، دستورالعمل ایمنی پیشگیری از حوادث احتمالی و تامین ایمنی مراسم چهارشنبه آخر سال با هدف آمادگی و تمهیدات لازم در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با حضور دستگاههای مرتبط مطرح شد.
شهردار بیرجند در این جلسه گفت: امید است با همفکری، همدلی و هم افزایی بتوانیم روزهای خوبی در چایان سال برای شهروندان رقم بزنیم.
دکتر بهترین هدف از برگزاری این جلسه را بررسی عوامل بحران زای شهر با توجه به مراسم چهارشنبه پایان سال و به حداقل رساندن خسارات مالی، جانی و معنوی برای شهروندان عنوان کرد.
وی با اشاره به جمع آوری مواد قابل اشتعال نظیر لاستیک های فرسوده، شاخ و برگ خشک درختان و نخاله های ساختمانی در سطح شهر افزود: در ایام پایانی سال، ستاد مدیریت بحران شهرداری با شناسایی نقاط حادثه خیز در این نقاط مستقر و به شهروندان ارائه خدمات خواهند داشت.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به وجود چاه های متعدد در سطح شهر گفت: انسداد برخی مسیرها به دلیل وجود چاه، درختان متعدد و … در آخرین چهارشنبه سال پیشنهاد می شود.
موسی میرزایی از آماده باش کامل 100 آتش نشان، ماشین آلات شهرداری و پارکهای سطح شهر در این مراسم خبر داد و یادآور شد: برای اینکه فرماندهی جامع و کاملی برای مراسم چهارشنبه آخر سال در سطح شهر داشته باشیم می بایست از موازی کاری جلوگیری شود.
وی در ادامه موارد متعددی از جمله اخطار به اصناف در خصوص جمع آوری مواد اشتعال زا، همراهی و همکاری بسیج و نیروی انتظامی با نیروهای آتش نشانی، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، هشدار و آموزش شهروندی توسط هلال احمر و غیره را از دستگاههای مرتبط با این امر خواستار شد.
میرزایی در پایان اذعان داشت: مصوبات این جلسه پس از طرح در ستاد مدیریت بحران فرمانداری به کلیه دستگاههای ذیربط ارسال و لازم الاجرا خواهد بود.