EN

ورودی های بازار بیرجند بازسازی می گردد

شهردار بیرجند، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری از بازار و بافت تاریخی بیرجند بازدید نمودند.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر مهدی بهترین با تاکید بر برخورداری یکسان شهروندان از امکانات شهری اظهار داشت: یکی از اولویت ها و برنامه های این دوره از مدیریت شهری توجه به بافت تاریخی و هویت شهر بیرجند و بازآفرینی آن می باشد.
شهردار بیرجند با اشاره به بازسازی ورودی بازار بیرجند از سمت میدان امام و سه راه اسدی تصریح نمود: بازسازی ورودی های بازار بیرجند به شکل سنتی به شکلی که شان و قدمت بازار بیرجند حفظ شود یکی از اولویت های شهرداری و میراث فرهنگی است.
دکتر بهترین در بازدید از بافت تاریخی بیرجند نیز اذعان داشت: اماکن تاریخی باتوجه به هویت تاریخی موجود در آن پتانسیل خوبی به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارد، که امیدواریم با همراهی سایر نهادهای ذیربط، گامی بلند در جهت معرفی این اماکن به شهروندان و گردشگران برداریم.
شهردار بیرجند با بیان اینکه احیای بافت تاریخی در سیما و مبلمان شهری نقش بسیار مهم و اثرگذار دارد و شناسایی جذابیت‌های بخش گردشگری به توسعه شهرستان کمک زیادی می‌کندافزود: با استفاده از ظرفیت های موجود و همکاری اداره کل میراث فرهنگی امیدواریم به نتایج مطلوبی در احیای بنای های تاریخی، توسعه و بهبود فضای فرهنگی و بافت های فرسوده در راستای معرفی بافت تاریخی بیرجند به شهروندان و گردشگران برسیم.
در پایان این بازدید مقرر گردید با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، طراحی و مرمت برخی از بناهایی که قابلیت استفاده برای گردشگران را دارد از جمله سرای امینی ، با هدف سامان‌دهی بافت تاریخی انجام شود.