EN

انتخاب المان های استقبال از بهار با رویکرد المان دائم

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، جلسه انتخاب المان های نوروزی پس از تعیین اولویت ها توسط داوران جشنواره با حضور شهردار و مدیران شهرداری بیرجند برگزار شد.

شهردار بیرجند اظهار داشت: بنا به درخواست نمایندگان جامعه هنری در خصوص المان های نوروزی، امسال این جشنواره به صورت متفاوت و تخصصی با عنوان جشنواره هنرهای شهری بیرجند- نگارستان 1400 برگزار و داوری آثار انجام شد.

محمد علی جاوید یادآور شد: سیاست کاری هیئت داوران و همچنین مدیریت شهری بر این بود که بیشتر از المان ها با رودیکرد دایم انتخاب گردد.

وی اذعان داشت: داوری در تمامی بخش ها به صورت حضوری از نکات قابل توجه در اجرای این جشنواره می باشد که به دلیل بالا بردن دقت، با ترکیبی از داوران ملی و استانی انجام شد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه ایده های خوبی در میان آثار ارائه شده وجود دارد عنوان کرد: در بخش یادمان ها و هنرهای محیطی 471 اثر به این جشنواره راه پیدا کرد که در جلسه داوری 20 اثر اصلی و 25 اثر نیز به صورت رزرو توسط داوران انتخاب گردید.

جاوید در ادامه از انتخاب 13 اثر نیز از بین 149 اثر نقاشی دیواری و دیوار نگاری خبر داد.

در ادامه روند داوری و اعلام لیست های منتخب توسط داوران، جلسه ای با حضور اعضای کمیته زیباسازی شهرداری برگزار و بر اساس معیارهایی همچون در نظر گرفتن سقف اعتبار، تناسب آثار با فرهنگ منطقه، دوام و ماندگاری آثار، ایجاد فضای شادی و نشاط و برقراری ارتباط اقشار مختلف با آثار؛ نهایتا 13 اثر در بخش المان مجموعاً به مبلغ یک میلیارد تومان برای اجرا انتخاب و با طراحان و سازندگان آن قرارداد منعقد خواهد شد.

لازم به ذکر است در حوزه نقاشی دیواری و دیوار نگاری نیز مقرر گردید پس از آماده سازی جداره ها و دیوارهای مناسب در سطح شهر، عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

گفتنی است از بخش های جدیدی که امسال در این جشنواره وجود دارد که در صورت رفع محدودیت های کرونایی قابل اجرا خواهد بود بخش هنرهای نمایشی می باشد.