EN

برپایی ایستگاه های صلواتی در ایام محرم؛ نیازمند اخذ مجوز شهرداری

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: شهروندان برای برپایی ایستگاه صلواتی پس از مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی می بایست نسبت به اخذ مجوز لازم از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اقدام نمایند.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدرضا قلاسی مود بر لزوم رعایت اصول ایمنی در برپایی ایستگاه‌های صلواتی تاکید کرد و اظهار داشت: برای سهولت و تسریع در خصوص صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی، اخذ استعلامات لازم از مراجع زیربط به این سازمان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پاسخ استعلام 40 نفر از افراد متقاضی برپایی ایستگاه صلواتی از مراجع ذیصلاح اخذ و به سازمان تبلیغات اسلامی اعلام گردیده افزود: به مسئولان و دست اندرکاران این ایستگاهها تاکید فراوان شده در طول دهه نخست محرم نظافت را رعایت کنند، زباله ها را در داخل کوچه ها و خیابانها نریزند و بعد از اتمام دهه مسئول جمع آوری زباله ها و تنظیف خیابان هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با اشاره به اینکه برپایی ایستگاه‌های صلواتی یک رسم بسیار زیبای عزاداران است عنوان کرد: برپایی این ایستگاهها نوعی احسان و سنت دیرینه محسوب می‌شود.

قلاسی مود به اهداء نذورات در زمان برگزاری مراسم عزاداری اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.