EN

در جلسه بررسی ایمنی بازار مطرح شد :

رفع نواقص بازار بیرجند همزمان با اجرای طرح زیباسازی خیابان جمهوری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ با توجه به اهمیت توجه به بحث ایمنی بازار بیرجند جلسه بررسی ایمنی بازار در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

شهردار بیرجند در این جلسه از سازمان آتشنشانی شهرداری و دستگاه های خدمات رسان مانند آب ، برق و گاز خواست ظرف 20 روز آینده  وضعیت بازار بیرجند را بلحاظ ایمنی،  کارشناسی  مجدد کرده و نتیجه را به دستگاه قضا ارجاع دهند.

مهندس محمد علی جاوید با بیان اینکه علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد ، با اشاره به اتفاقات ناگواری که در سطح کشور بر اثر عدم رعایت نکات ایمنی اتفاق افتاده، گفت: گزارشی که از وضعیت بازار بیرجند توسط سازمان آتشنشانی ارائه شده نشان می دهد که در موارد زیادی ایمنی بازار بیرجند زیر سوال است .

وی افزود : یکی از این موارد دسترسی به بازار است چرا که باید به نحوی مدیریت شود که ماشین آتشنشانی در مواقع بروز حادثه بتواند خدمات رسانی را  انجام دهد و می بایست قبل هر گونه اتفاق زیرساخت ها را فراهم کرد .

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه طرح زیباسازی  بازار بیرجند در دستور کار شهرداری قرار دارد و در جلسات آتی ارائه خواهد شد ، ادامه داد: همزمان با اجرای طرح خیابان جمهوری ، بسیاری از نواقص بازار هم مرتفع خواهد شد .

جاوید اضافه کرد: با توجه به اینکه 100 درصد دستگاه های اجرایی برای این پروژه پای کار آمده اند در صورت همکاری کسبه اتفاق خوبی خواهد افتاد که در وهله اول نفع آن به بازاریان بر می گردد.

به گفته وی مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بیرجند می تواند در راستای آموزش به اصناف ورود پیدا کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان نیز در ادامه با اشاره به بررسی های صورت گرفته از بازار بیرجند گفت : این بررسی ها نشان می دهد که نه تنها در مغازه های بازار ضعف ایمنی وجود دارد بلکه در انبارهای بازاریان هم این ضعف به چشم می خورد .

محمد رضا اعراب شیبانی با بیان اینکه برای تمامی این ایرادات باید راهکار ارائه و دستورات اکید صادر شود، یادآور شد: می بایست اتحادیه هایی برای کمک به این مجموعه در باب نظارت و تامین ایمنی بازار وجود داشته و ضمن فرهنگ سازی، آموزش های لازم را به کسبه بدهند .

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند هم با اشاره به گزارشاتی که در جلسات گذشته از وضعیت بازار بیرجند ارائه شده خاطر نشان کرد: بازار می تواند آبستن خطرات بزرگی باشد که با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد بار دیگر این مخاطرات در این جلسه مطرح و کار کارشناسی  مجدد بدون دریافت هزینه صورت گیرد و نتیجه به بازاریان اعلام شود.

مهندس علی حسینی با اشاره به ضرورت رعایت حداقل ایمنی در بافت تجاری افزود: سیم کشی های غیر استاندارد یکی ازمشکلات بازار بیرجند است که با اصلاح آن می توان جلوی حوادث بسیاری را گرفت.

معاون فرماندار بیرجند هم در ادامه با بیان اینکه حادثه هیچ گاه خبر نمی کند به حوادث تلخی که در سطح کشور بر اثر عدم رعایت نکات ایمنی به وقوع پیوسته اشاره کرد و گفت : یک ایراد کوچک ممکن است باعث خسارات فراوان و غیر قابل جبران شود .

مهندس رونقی تصریح کرد: بازاریان باید به این نتیجه برسند که هر گونه هزینه برای رفع نواقص ایمنی در بازار  تضمین کننده سرمایه و به نفع خودشان است .

وی با بیان اینکه در سطح بازار بیشتر دکور سازی انجام شده تا نوسازی، ادامه داد: در فاز اول باید آموزش بازاریان در دستور کار قرار گیرد و در فازهای بعدی برنامه ریزی مدون و عملیاتی برای رفع نواقص ایمنی بازار با حساسیت  تعریف شود .