EN

در سومین جلسه بررسی طرح پیاده راه جمهوری بیرجند مطرح شد استفاده از تولیدات بومی در مصالح مورد استفاده

هردار بیرجند گفت: شهرداری بیرجند تصمیم به ساختن پیاده راه خیابان جمهوری در دو فاز دارد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس محمدعلی جاوید در سومین جلسه بررسی طرح پیاده راه خیابان جمهوری اظهار داشت: این طرح مربوط به هسته مرکزی و تاریخی شهر یعنی خیابان جمهوری اسلامی و حوالی بازار می باشد.

وی با اشاره به نتیجه مثبتی که اینگونه اقدامات در سایر شهرها داشته است افزود: شهرداری بیرجند نیز با توجه به بازخورد مثبت پیاده راه سازی در سایر شهرها بر آن شده تا یکی از پر رفت و آمدترین خیابان های شهر که روزانه حجم ترافیکی بسیار زیادی را دارد تبدیل به پیاده راه کند.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه این طرح، زیبایی شهر و آسایش شهروندان را به دنبال دارد اذعان داشت: از مزایای این طرح می توان به آرام سازی بازار و هسته مرکزی شهر، کاهش آلایندگی های صوتی و زیست محیطی، بوجود آوردن زیبایی و … اشاره کرد.

جاوید از مشاوران خواست تا با قاطعیت و استدلال طرح های خود را مطرح نموده و از آنها دفاع کنند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و با توجه به فراوانی برخی مصالح در شهر بیرجند در صورت مناسب بودن این موارد، جهت انجام کار از تولیدات بومی استفاده شود.

لازم به ذکر است معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند نیز در این جلسه پیشنهاداتی جهت اجرای فاز اول این پروژه شامل اصلاح اختلاف سطح عرضی موجود در مسیر، کف سازی ها، مصالح موجود در استان و … ارائه نمود.