EN

شهردار بیرجند: اجرای پیاده راه خیابان جمهوری امنیت و آرامش را برای شهروندان مهیا می نماید

جلسه بررسی طرح اجرای پیاده راه خیابان جمهوری با حضور شهردار، معاون امور  عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری ، نمایندگانی از شورای ترافیک استان و مهندسین و مشاورین شرکت فضا زیست شرق   در محل دفتر شهردار برگزار شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری  ابتدا شهردار بیرجند گفت: پس از اجرای طرح  موفق پیاده راه در شهرهایی از جمله اصفهان، شیراز و مشهد و… ، خیابان جمهوری بیرجند از حدفاصل میدان آزادی تا میدان امام حسین که پتانسیل  لازم جهت اجرای طرح پیاده  راه را داشت به طول 24 هزار متر  انتخاب گردید.

مهندس محمد علی جاوید اظهار کرد: در این محدوده ساماندهی ترافیک در دستور کار قرار دارد و با توجه به سامانه هوشمند مباحث مربوط به کسبه در خصوص بارگیری و تخلیه بار نیز پیش بینی شده است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه راه اندازی پیاده راه کمترین آسیب را به فعالیت اقتصادی کسبه بازار وارد می کند، گفت: گسترش استفاده از خودرو در تردد ها، علاوه بر آنکه منجر به شلوغی بیش از حد خیابان ها شده، طعم زندگی خاطره انگیز و آرام گذشته را از مردم سلب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: پیاده راه می تواند به فضایی برای زمان تفریح و تردد در مرکز شهر برای ثبت خاطرات جدید و لذت از بافت تاریخی بیرجند تبدیل شود.

شهردار بیرجند در ارتباط با اقدامات عملیاتی پیش بینی شده در این محور افزود: هدف اصلی در این محور آرام سازی و ایجاد فضاهای مکث برای عابرین است که با ساماندهی جداره ها،نصب مبلمان شهری ،پیاده راه سازی و راه اندازی خانه فرهنگ و هنر تلاش می شود به این هدف دست یابیم.

مهندس جاوید افزود: یک محیط شهری برای آنکه به محیطی پیاده‌مدار تبدیل شود باید دارای شاخص‌ها و مولفه‌های فیزیکی خاصی باشد که در ذهن استفاده‌کنندگان به فضایی متمایز، ایمن، خاطره انگیز و سرزنده تبدیل شود.

وی در پایان اظهار داشت: از مردم عزیز می‌خواهیم که با سعه صدر خود مدیریت شهری را در اجرای این پروژه مهم یاری کنند.

در ادامه مشاور شرکت فضا زیست شرق به ارائه طرح پیشنهادی جهت اجرای پیاده راه خیابان جمهوری  پرداخت و گفت: ایجاد پیاده راه در شهرها با رویکرد ارتقاء پیاده مداری مورد توجه مدیریت شهری قرار  دارد.

وی افزود: ساماندهی و ایجاد ارتباط بین مسیر پیاده کندرو خیابان جمهوری، افزایش امنیت عابرین پیاده، گاهش آلودگی های محیطی، ایجاد فضای سبز و تشویق حرکت های پیاده ازجمله مواردی است که در این طرح مورد توجه می باشد.

در ادامه جلسه به موضوع تامین پارکینگ اشاره گردید که مهندس عدل معاون امور عمرانی، حمل ونقل و ترافیک  شهرداری اظهار داشت: با وجود پارکینگ طبقانی و در نظر گرفتن چند مکان جهت احداث پارکینگ محله ای در سدد رفع مشکل احتمالی خواهیم بود.

گفتنی است شهردار بیرجند از تخصیص اعتبار برای این پروژه و آغاز فاز عملیاتی آن در سال جاری خبر داد و مقرر گردید شرکت مشاور نسبت به تکمیل و ارائه طرح در اسرع وقت اقدام نماید.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند