EN

کاشت آزمایشی گیاه پوششی چمن دایکوندرا در فضای سبز شهر بیرجند

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از کاشت آزمایشی گیاه پوششی چمن دایکوندرا در فضای سبز شهر بیرجند خبر داد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس مجتبی انصاری گفت: گونه چمن شناخته ترین گیاه پوششی است که به صورت گسترده در شهرها استفاده می شود که با توجه به پر مصرف بودن این گونه ، استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن با مقاومت به کم آبی حائز اهمیت است. .

وی به کاشت آزمایشی گونه جدیدی به نام  “دایکوندرا  ” یا شبدر زینتی در سال جاری اشاره کرد و افزود: این گونه پوششی سایه دوست ، همیشه سبز و مقاوم به سرما و کم آبی است که به صورت آزمایشی در پارک فرزان بیرجند به مساحت 50 متر مربع و همچنین در نهالستان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به عنوان گیاه پوششی کاشت گردیده است .

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری یادآور شد : طی سه سال گذشته شهرداری بیرجند گونه های جدیدی چون فرانکینیا ،  ناز فرانسوی ،  ناز عقربی ،  فستوکا ،  سدوم را جایگزین چمن در فضاهای سبز نموده که هرکدام با توجه به خصوصیات منحصر به فرد خود به عنوان گیاه پوششی مورد استفاده قرار گرفته اند .

مهندس انصاری ابراز امیدواری کرد با جایگزین کردن این گونه های کم مصرف به جای چمن به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد .

 لازم به ذکر است نیاز آبی  “دایکوندرا “یک سوم نیاز آبی چمن معمولی می باشد .