EN

بهسازی خیابان طالقانی با هدف ساماندهی، بهسازی و زیباسازی منظر شهری انجام می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ طرح بهسازی و مطلوب سازی پیاده رو و آیلند خیابان طالقانی با هدف ساماندهی ، بهسازی و زیباسازی معابر شهری انجام می شود.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای افزایش ایمنی عابران پیاده به ویژه سالمندان، کم توانان جسمی و سهولت و بهبود در عبور و مرور آنها و همچنین افزایش و ارتقاء سطح سیما و منظر شهری و اصلاح شبکه روشنایی، بهسازی خیابان طالقانی در حال انجام می باشد.
مهندس مهدی حدیدی نژاد با بیان اینکه این طرح در پروژه های عمرانی شهرداری در پایان سال گذشته دیده شد، افزود: با عنایت به حجم بالای تردد در خیابان طالقانی و در راستای بهبود تردد عابرین پیاده، زیباسازی این خیابان آغاز گردید.
به گفته وی با توجه به عمر بالا و فرسوده بودن پیاده رو، اجرای پیاده روسازی جدید به متراژ3600 متربع و همچنین 850 متر اصلاح جوبه و جدول گذاری و اصلاح شبکه روشنایی و نصب مبلمان شهری با اعتبار بالغ بر 90 میلیارد ریال در ضلع جنوب خیابان طالقانی در حال انجام می باشد.
حدیدی نژاد با اشاره به اینکه خیابان طالقانی یکی از اصلی ترین خیابان های شهر بیرجند است، تصریح کرد: بهسازی و بهبود این خیابان از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا پیاده رو سازی و اصلاح جوبه این مسیر به طور استاندارد در حال اجرا است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری در پایان به ذکر چند نکته در خصوص اجرای جوبه اشاره نمود و گفت: به دلیل وجود تاسیسات زیربنایی متعدد در خیابان طالقانی که در صورت اجرای لوله می بایست بیش از یک و نیم متر حفاری صورت پذیرد و تاسیسات زیربنایی فوق مانع خواهد شد و همچنین با توجه به شیب ناچیز خیابان طالقانی اجرای لوله بتنی با مشکلات هدایت آبهای سطحی روبرو خواهد شد در حال حاضر اجرای جوبه با سایز بزرگتر جایگزین اجرای لوله بتنی در این خیابان شده است که با توجه به وجود درختان و حفظ فضای لازم برای آن الزام اجرای این موضوع بدیع به نظر می رسد.
وی در پایان گفت: همچنین در این راستا شرکت های برق، مخابرات و آب و فاضلاب نیز همزمان نسبت به بروزرسانی و حذف و جایگزینی تاسیسات قدیمی و بهسازی آن اقدام می نمایند.