EN

به همت شهرداری بیرجند در آستانه عید سعید فطر محقق شد: افتتاح و کلنگ زنی ۵ پروژه بزرگ تکمیل چرخه درمان و بازتوانی آسیب دیدگان اجتماعی

شهرداری بیرجند در آستانه عید سعید فطر و بلافاصله پس از فراغت از به بهره برداری رساندن پروژه های طرح استقبال از بهار۱۴۰۳ با هزینه ۸ میلیاردتومان، ۵ پروژه بزرگ دیگر را در راستای تکمیل چرخه درمان و بازتوانی آسیب دیدگان اجتماعی، افتتاح و کلنگ زنی کرد.
براین اساس در آخرین روز از ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر، طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان از جمله مدیر اجرایی دفتر نماینده معزز ولی فقیه در استان ، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) استان و امیر شاطری فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در استان، بازرس کل استان ، مدیران کل دفاتر اجتماعی و امور شهری و شوراهای استانداری، مدیر کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و… عملیات احداث مجتمع نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی ویژه بانوان آغاز و نیز ۴ مرکز توانمندسازی و فروش محصولات و تولیدات آنان افتتاح گردید.
طالبی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در این مراسم از تلاش ها و پیگیری های دست اندرکاران این پروژه ها به ویژه شهردار بیرجند قدردانی کرد.

شهردار بیرجند نیز در این مراسم گفت: شهرداری بیرجند پس از فراغت از به بهره برداری رساندن پروژه های گسترده و متنوع طرح استقبال از بهار۱۴۰۳ با هزینه ۸ میلیارد تومان، بلافاصله ۵ پروژه بزرگ دیگر را در راستای تکمیل چرخه درمان و بازتوانی آسیب دیدگان اجتماعی، افتتاح و کلنگ زنی کرد.

دکتر مهدی بهترین با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان و گرامیداشت سالروز شهادت شهید بصیری پور اولین شهید مدافع حرم استان و سالگرد شهادت امیر سرافراز صیاد شیرازی و نیز تبریک پیشاپیش روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: شهرداری بیرجند طی دو سال اخیر بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی در سطح شهر داشته و اقدامات روبنایی و زیربنایی زیادی را که در راستای خدمت‌رسانی به مردم، مورد نیاز بود به انجام رسانده است.

وی افزود: اما شاید نقطه عطف تمامی خدمات مدیریت شهری، تکمیل چرخه درمان و بازتوانی و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی و احداث مجتمع نگهداری از آسیب دیدگان اجتماعی بود که نیاز به آن به شدت احساس می شد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه شبانه روزی کردن مرکز فوريت های خدمات اجتماعی شهرداری از اولین اقدامات مدیریت شهری در این دوره بود، اظهار کرد: خدمات این مرکز شامل پیگیری مراحل درمان، سه وعده غذای اصلی، مددکاری اجتماعی، دوره های آموزشی متعدد و از همه مهمتر باز توانی و توانمندسازی آسیب دیدگان و مددجویان و بازگشت مجدد آنان به کانون خانواده و جامعه می باشد.
وی اضافه کرد: در طول دو سال اخیر، تعداد ۹۵۰ نفر متکدی ۲۵۰ نفر بی‌خانمان و ۱۵۰ نفر در راه ماندگان استانی از خدمات مرکز فوريت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند استفاده کرده اند و از ۲۵ نفر بهبود یافته در این مرکز، تعداد ۱۵ نفر در شهرداری به کار گرفته شده اند که جا دارد در این راستا از حمایت‌های دفتر نماینده معزز ولی فقیه در استان، دفتر امور اجتماعی استانداری، اداره کل بهزیستی و اداره کل کمیته امداد استان و خیرین بزرگوار به ویژه آقایان فلاحی و امینی قدردانی نماییم.

به گفته دکتر بهترین، فضای مجتمع حمایتی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری بیرجند در مجموع ۳۵۰۰ مترمربع می باشد که ۲۵۰ مترمربع آن برای بانوان آسیب دیده آماده سازی خواهد شد و برای این منظور از سوی استانداری ۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و شهرداری بیرجند هم ۳۲ میلیارددریال هزینه خواهد کرد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه دو خانه متروکه و بلااستفاده از املاک متعلق به شهرداری بیرجند در راستای توانمند سازی بانوان آسیب دیده آماده سازی شده، گفت: خانه بوستان قلعه شامل بخش های خیاطی و گلدوزی، نانوایی، خراطی ، سرامیک و… با ۲۰ میلیارد ریال و خانه موسی بن جعفر(ع) با بخش توبافی و پارچه بافی با ۲۵ میلیارد ریال افتتاح شده و در اختیار مرکز فوريت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند قرار گرفته است.

وی به افتتاح یک گلخانه با هزینه کرد ۵ میلیارد ریال به عنوان یک پروژه دیگر در این راستا اشاره کرد و افزود: علاوه بر این ۲ دربند مغازه نیز از سوی خیر نیکوکار آقای محمد امینی، در سرای مرحوم امینی در بازار بیرجند برای عرضه و فروش تولیدات زنان آسیب دیده تحت حمایت مرکز فوريت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند در اختیار این مرکز قرار گرفته است.