EN

رشد بی سابقه صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ رئیس اداره شهرسازی و معماری شهرداری منطقه دو با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به آمار صدور پروانه ساختمان و همچنین تشکیل پرونده در سال گذشته ، رشد ساخت و ساز امسال نسبت به سنوات قبل مشهود خواهد بود.
مهندس مجید رحیم زاده افزود: رشد بی‌سابقه تشکیل پرونده و صدور پروانه‌های ساختمانی به خصوص در نیمه دوم سال گذشته نوید سالی پر رونق در حوزه ساخت و ساز در شهر بیرجند را می دهد .

وی با اشاره به تعداد پرونده پروانه ساختمانی در سه ماهه پایان سال 1401 اذعان داشت: فقط در سه ماهه پایان سال گذشته تعداد 402 پرونده پروانه ساختمانی در منطقه دو تشکیل شده است که بعد از تایید نقشه و پس از پرداخت حق و حقوق شهرداری به سازمان نظام مهندسی استان ارجاع گردیده است.

رحیم زاده یادآور شد: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص مهار تورم و رشد تولید در سال جدید و در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم، امیدواریم در سال جدید با افزایش ساخت و ساز در شهر بیرجند شاهد کاهش تورم مسکن و همچنین رونق بازار در این حوزه باشیم.

وی اظهار داشت: نرخ تخفیفات مربوط به پروانه ساختمان در پایان سال از سوی شهرداری نسبت به سنوات قبل کمتر بوده ولی با توجه به اینکه هزینه صدور پروانه ساختمانی نسبت به هزینه های سایر دستگاه های مرتبط بسیار پایین تر می باشد ، این مهم موجب تشویق و مراجعه شهروندان به شهرداری برای شروع ساخت و ساز شده است.

به گفته وی صدور پروانه ساختمانی مقدمه ساخت و ساز محسوب می‌شود، بدیهی است هر چقدر روند صدور پروانه افزایش داشته باشد در ماه‌های آینده، ساخت و ساز به همان میزان افزایشی خواهد بود.

رئیس اداره شهرسازی و معماری شهرداری منطقه دو با بیان اینکه تعداد صدور پروانه ساختمانی، نمایانگر آینده بازار مسکن است گفت: آمار صدور پروانه ساختمانی در نیمه دوم سال قبل نمای روشنی از وضعیت ساخت و عرضه مسکن در سال 1402 را نشان می‌دهد.

رحیم زاده با تاکید بر اهمیت جلب رضایت شهروندان از خدمات شهرداری گفت: با توجه به دستور اکید دکتر بهترین، شهردار بیرجند در خصوص جلب رضایت شهروندان و ضرورت کاهش زمان صدور پروانه ، فرآیندهای صدور پروانه در شهرداری منطقه 2 نیز مورد بازبینی دقیق قرار گرفت و در نتیجه میانگین زمان صدور پروانه و سایر استعلامات در شهرداری کاهش یافته است.

وی در پایان از شهروندان درخواست نمود قبل از هرگونه ساخت‌ و ساز، نسبت به دریافت پروانه ساختمان از شهرداری اقدام نمایند.