EN

شهردار بیرجند: تعامل شهرداری با نظام مهندسی منجر به شکل گیری شهر ایمن و زیبا خواهد شد

به گزارش مدیریت ارتباطات ‌و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر مهدی بهترین در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی و هیأت همراه با تاکید بر همکاری مشترک شهرداری و سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: شهرداری وسازمان نظام مهندسی شریک استراتژیک راهبردی هستند که در ارتباط با ساکنان شهر، نگاه و هدف مشترکی دارند .
شهردار بیرجند توجه به بحث مسکن را از ضروریات زندگی شهروندان دانست که باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا شهروندان با کمترین مشکل، شرایط مطلوبی را در امر مسکن تجربه کنند.
به گفته وی قطعا تعاملات شهرداری به عنوان متولی ساخت و ساز ها در شهر با سازمان نظام مهندسی خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و رضایتمندی آنان را به دنبال خواهد داشت.
شهردار بیرجند یادآور شد: از ظرفیت های نظام مهندسی در اجرای پروژه ها استقبال می کنیم.
دکتر بهترین از کاهش مشکلات شهرسازی و برنامه ریزی های موثر برای بهبود وضعیت خبر داد و عنوان کرد: حرکت به سوی شهر هوشمند قطعا کاهش مراجعات مردمی و رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
دکتر بهترین خواستار هم فکری و هم اندیشی جامعه مهندسان ساختمان با شهرداری شد و افزود: تعامل شهرداری و نظام مهندسی منجر به شکل گیری شهر ایمن خواهد شد لذا اگر بین دو دستگاه ارتباط منطقی حاکم شود با توجه به وجود قوانین و آیین‌نامه‌ در حوزه ساخت و ساز، شاهد بهبود وضعیت ساخت و سازها در سطح شهرهای استان هم از نظر زیباسازی سیمای شهری و هم رعایت مقررات ملی ساختمان خواهیم بود.
شهردار بیرجند سیاست شهرداری بیرجند در دوره فعلی را توسعه متوازن شهری و توجه همزمان به امور زیربنایی و روبنایی اعلام کرد و افزود: خدمت بی منت به مردم و توزیع عادلانه امکانات در تمام نقاط شهر از سیاست های اصلی مدیریت شهری است.

دکتر بهترین در پایان با اشاره به مشکلات مضاعف در جذب سرمایه گذار در شهر بیرجند گفت: حلقه ورود سرمایه گذار به شهر را تسهیل می نماییم .
رئیس سازمان نظام مهندسی نیز در این جلسه اظهار داشت: از فعالیت های عمرانی و خدماتی شهرداری بیرجند که در نتیجه آن زیباسازی در سطح شهر به صورت گسترده ای نمایان می باشد تقدیر می گردد.
مهندس نصرآبادی با اشاره به درخواست برگزاری مداوم این جلسات افزود: برای همکاری در اجرای پروژه های مختلف اعلام آمادگی کرده و از هیچ کمکی در زمینه معماری و شهرسازی دریغ نخواهیم کرد.
در پایان این جلسه بر برگزاری جلسات مستمر و لینک مستقیم میان شهرداری و نظام برای کاهش مراجعات شهروندان تاکید شد.