EN

همزمان با برگزاری جشن بزرگ انقلاب و عید مبعث، انجام شد: آئین رونمایی از ۳۲ پروژه شاخص شهرداری بیرجند در دهه فجر ۱۴۰۲

زمان افتتاح بلوار امتداد خیابان عدل پس از مشاوره های ترافیکی، توسط شورای شهر مشخص می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ آئین رونمایی از ۳۲ پروژه شاخص قابل افتتاح شهرداری بیرجند در دهه فجر ۱۴۰۲، همزمان با جشن بزرگ انقلاب و عید مبعث در محل فرهنگسرای بزرگ شهر برگزار شد.
این مراسم باشکوه با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، فرماندار شهرستان بیرجند، اعضای شورای شهر بیرجند، معاونین و روسای سازمان‌ها و کارکنان شهرداری و بیش از ۲۵۰۰ نفر از شهروندان برگزار گردید.
شهردار بیرجند در این مراسم ضمن تبریک عید سعید مبعث و ایام ا… دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در این مراسم از ۳۲ پروژه شاخص آماده افتتاح شهرداری بیرجند با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان رونمایی می شود.

احداث بلوار امتداد خیابان عدل؛ مصوبه کمیسیون ماده ۵ و شورای ترافیک استان

دکتر مهدی بهترین افزود: اولین پروژه قابل افتتاح شهرداری بیرجند در دهه فجر امسال در حقیقت، تحقق رویای همشهریان پس از گذشت بیش از ۲ دهه از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به بیرجند است که در آن سفر بر انتقال پادگان ۰۴ از داخل شهر و در نتیجه بازگشایی معابر منتهی به آن تاکید شد.
وی تصریح کرد: امروز در دولت سیزدهم شاهد تحقق آرزوی همشهریانمان یعنی تکمیل عملیات بازگشایی امتداد خیابان عدل هستیم که با پیگیری های دولتمردان و در راس آنها دکتر قناعت استاندار محترم خراسان جنوبی و از دل جلسات متعدد و تعامل بی نظیر فرمانده محترم ارشد آجا در استان، و تلاش‌های مستمر شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر بیرجند، ققنوس وار بیرون آمد.
وی اضافه کرد: اجرای این پروژه مهم و احداث بلوار امتداد خیابان عدل و اتصال آن به خیابان شهید قرنی بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ و مصوبه شورای ترافیک استان به ریاست معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری صورت گرفته و شامل انجام ۱۸۰۰ سرویس خاکریزی، زیرسازی و ۹ هزار متر مربع آسفالت، اجرای آیلند و جوبه، فضای سبز، تامین روشنایی با نصب پایه چراغهای دکوراتیو و اجرای دیوار جداکننده می باشد.

دکتر بهترین با بیان اینکه احداث این بلوار در روان‌سازی تردد و رفع مشکلات ترافیکی به خصوص پس از بارگذاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در این محدوده، بسیار تاثیرگذار خواهد بود، اظهار کرد: این پروژه با صرف بیش از 80 میلیارد ریال از جهت عمرانی و خدماتی آماده افتتاح می باشد اما افتتاح آن به بعد از انجام مشاوره های ترافیکی موکول و توسط شورای شهر بیرجند اعلام خواهد شد.

شهردار بیرجند، خرید ماشین آلات عمرانی شامل یک دستگاه فینیشر و یک دستگاه قیرپاش که پس از گذشت بیش از ۴۰ سال در راستای رضایتمندی همشهریان عزیز و با هدف افزایش توان شهرداری در اجرای طرح نهضت آسفالت و ارائه خدمات بیشتر به شهروندان در این زمینه، انجام شده را از دیگر اقدامات شاخص صورت گرفته توسط شهرداری بیرجند عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره های گذشته که اکثر ماشین آلات شهرداری بیرجند برای تأمین هزینه های جاری به فروش رفته است اخیرا شهرداری بیرجند با صرف هزینه ۹ میلیارد تومان اقدام به خریداری یک دستگاه فینیشر و یک دستگاه قیرپاش کرده است.

اجرای پروژه حیاتی و مهم جداسازی آب شرب از فضای سبز و آبیاری نوین

وی از جداسازی آب شرب از فضای سبز و اجرای سیستم آبیاری نوین به عنوان یکی دیگر از پروژه های شهرداری بیرجند برای دهه فجر ۱۴۰۲ نام برد و با اشاره به وجود ۳۰۰ هکتار فضای سبز سطح شهر بیرجند و خشکسالی بیش از ۱۴ ساله در شهرستان، افزود: با توجه جایگاه حیاتی و اهمیت بالای آب شرب، شهرداری بیرجند با هزینه ۱۰ میلیارد تومان نسبت به قطع بیش از ۱۱۰ کنتور و انشعاب آب شرب اقدام نموده که صرفه جویی بیش از ۳۰۰ میلیون لیتری آب شرب را در این شهر در پی داشته است که البته اقدامات مربوط به اجرای این پروژه، عمدتا در زیر خاک انجام شده و امکان مشاهده ظاهری آن وجود ندارد.

به گفته وی، پیش بینی ۲ استخر ذخیره سازی روان آب‌های ناشی از نزولات آسمانی نیز پروژه دیگری است که توسط شهردار بیرجند در راستای کاهش مصرف آب شرب در سطح شهر اجرا شده است.
دکتر بهترین به اجرای تجهیزات ترافیکی و خط کشی معابر، اصلاح و توسعه روشنایی بوستان‌ها و معابر، بهسازی بوستان پروفسور معتمد نژاد، خریداری سرورهای جدید شهرسازی، احداث سریس های بهداشتی در بوستان‌های توحید و وحدت، احداث آیلند بلوار امامیه، جدول گذاری های معابر فرعی خیابان ابوذر غفاری، راه اندازی ۵ باب واحد تجاری در خیابان شهید منتظری و انجام مطالعات اجرایی استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز
به عنوان تعدادی دیگر از پروژه های افتتاحی شهرداری بیرجند در دهه فجر امسال اشاره کرد.

اجرای جوبه و بهسازی پیاده رو در خیابان‌های کارگران و ۱۷ شهریور

وی، اجرای جوبه و پیاده رو سازی خیابان کارگران، اجرای جشن های انقلاب و مناسبتی به صورت رایگان برای عموم، راه اندازی سامانه جامع ۱۳۷، اجرای امتداد دیوار ساحلی رودخانه شاهرود، اجرا و زیرسازی و آسفالت معابر، بهسازی خیابان ۱۷ شهریور(اجرای جوبه و لوله گذاری و پیاده رو سازی فاز اول)، اجرای جوبه و جدول خیابان مفتح، اجرای جوبه و جدول خیابان شیرین و بهسازی نهالستان شهرداری را از دیگر پروژه های آماده افتتاح شهرداری بیرجند در دهه فجر ۱۴۰۲ برشمرد.

دکتر بهترین همچنین گفت: جدول گذاری و احداث آیلند بلوار حر، اجرای جوبه و جدول خیابان پرستار، بهسازی بوستان توحید(فاز اول)، اجرای جوبه و جدول خیابان امامیه، بهسازی پیاده رو بلوار شعبانیه، اجرای دیوار ساحلی و آیلند و سایبان در آرامستان، اجرای ۱۴۰۰ سردابه در آرامستان، مطالعه و طراحی تقاطع غیر همسطح ارتش و پاسداران و ورودی مهرشهر، اجرای کانیو خیابان جمهوری اسلامی ۱۴ و نصب دوربین های ترافیکی، دیگر پروژه های قابل افتتاح شهرداری بیرجند در دهه فجر امسال است.

حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

شهردار بیرجند در پایان اظهار امیدواری کرد: بتوانیم روز ۱۱ اسفند ماه امسال در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، حضوری حداکثری داشته باشیم.

پخش کلیپ معرفی ۳۲ پروژه شاخص قابل افتتاح شهرداری بیرجند در دهه فجر امسال و رونمایی از این پروژه ها، اجرای نمایش، اجرای سرودهای انقلابی، اجرای موسیقی سنتی و آیین گندم درو و اجرای برنامه های شاد و متنوع دیگر توسط هنرمندان کشوری و استانی از دیگر برنامه های جشن بزرگ انقلاب و عید سعید مبعث در فرهنگسرای بزرگ شهر بیرجند بود.