EN

پاکسازی نمادین مبادی ورودی شهر به مناسبت روز جهانی زمین پاک

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ به مناسبت روز جهانی زمین پاک،  با حضور مدیران شهرداری و سایر ادارات کل و شهرستان، مبادی ورودی شهر بیرجند پاکسازی گردید.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری با اعلام این خبر گقت:  همه ساله از دوم لغایت هشتم اردیبهشت به مناسبت هفته زمین پاک نامگذاری شده است دوم اردیبهشت روز زمین پاک و سوم اردیبهشت جهانی کره زمین است. این روز در سال 1969 توسط جان مک مونیل که یک صلح طلب و دوستدار زمین بوده نامگذاری گردیده و سازمان ملل متحد نیز از این موضوع استقبال نموده است .

محمود ظهوری افزود: شعار امسال هفته زمین پاک عبارتست از سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز، که شهرداری بیرجند در هر سه موضوع اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

وی ادامه داد :در بحث سرمایه گذاری در زمین، بیرجند برند پاکیزگی و نظافت کشور و تمیزترین شهر کشور است و شهرداری بیرجند در سایت مدیریت پسماند اقدام به پوشش روزانه پسماندهای شهری و  همچنین دفن بهداشتی پسماندها می نماید.

ظهوری تصریح نمود: در مبحث توسعه بازیافت، طرح تفکیک از مبداء و کارخانه پردازش و کمپوست شهرداری تکمیل و آماده بهره برداری می باشد و همچنین در بهره وری سبز نیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند اقدام به صدور گواهینامه مدیریت سبز برای اداراتی که پسماندهای خشک خود را جداسازی می نمایند کرده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری افزود: امسال نیز شهرداری بیرجند مانند سال های گذشته اقداماتی را به مناسبت هفته زمین پاک شامل همایش میدانی و پاکسازی ورودی های شهر، تقدیر از پاکبانان برگزیده، برگزاری جلسات هم اندیشی و چاپ پوستر با مضامین مربوط به زمین انجام داده است.

ظهوری گفت:  مبادی ورودی به عنوان پیشانی شهر معیار و سنجش فرهنگ یک شهر است که پاکسازی مبادی نیز در راستای فرهنگ سازی عمومی برگزار شد.

وی  از شهروندان خواست از ریختن زباله و نخاله در ورودی‌های شهر خودداری کنند و افزود: بارها شهرداری نسبت به پاکسازی ورودی‌ها اقدام کرده با این حال همچنان نخاله و زباله‌های رها شده در این مکان‌ها سیمای مبادی را زشت کرده است.

.