EN

بازدید هیئت مدیره و مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری کشور از سازمان اتوبوسرانی

اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری کل کشور از ناوگان اتوبوسرانی بیرجند بازدید کردند

یداله غلام پور مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند و عضو هیئت مدیره اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری کشور اعلام نمود ، روز گذشته جلسه هیئت مدیره اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری کل کشور با حضور تمامی اعضاء و مدیرعامل اتحادیه در سازمان اتوبوسرانی بیرجند برگزار گردید. در این جلسه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیرجند به بیان مشکلات و نارسایی های موجود در حمل و نقل اتوبوسرانی بیرجند پرداخت و اعلام نمود عمر متوسط ناوگان اتوبوسرانی در حال حاضر به 9 سال رسیده است. که نمی توان انتظار ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را داشت و می طلبد که مسئولین و مقامالت کشوری در این خصوص چاره اندیشی نمایند وی همچنین به موضوع عدم پرداخت یارانه بلیت اتوبوسرانی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و تقاضای پیگیری جدی و واریز یارانه سهم دولت را نمود چرا که در حال حاضر سازمان اتوبوسرانی با مشکلات مالی عدیده ای مواجه است و عدم پرداخت یارانه در سرویس دهی مطلوب به شهروندان عزیز می تواند تاثیر منفی بگذارد.

در ادامه در نشست هم اندیشی که با حضور اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل اتحادیه و مدیران عامل سازمانهای اتوبوسرانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در سالن اجتماعات شهرداری برگزار گردید، آقای مهندس شهابی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی ، آقای ناصری فرماندار بیرجند و آقای دکتر مدیح شهردار بیرجند ، به بیان مشکلات حاکم به شهرداری ها ناشی از کاهش منابع درآمدی بویژه حوزه اتوبوسرانی پرداختند و درخواست کمک های دولتی با توجه به محدودیت منطقه و سطح درآمد پایین خانواده ها در استان خراسان جنوبی را از مقامات نمودند.

آقای دکتر امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران و رئیس هیئت مدیره اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور نیز در این جلسه بر لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور تاکید نمودند و قول مساعد دادند که با پیگیری های که صورت گرفته است به زودی بخشی از یارانه بلیت اتوبوسرانی ها پرداخت خواهد شد و برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور نیز اظهار امیدواری کردند با رفع مشکلات و موانع موجود و تامین منابع مالی تخصیص سهمیه اتوبوس به اتوبوسرانی ها صورت پذیرد.

ایشان از شهر بیرجند به عنوان شهری تمیز و دارای آرایش شهری منظم یاد کردند و مردم بیرجند را مردمی فرهنگی و دارای تمدن کهن و تاریخی دانستند. دکتر امامی امین عملکرد سازمان اتوبوسرانی بیرجند را مطلوب ارزیابی کردند و عنوان داشتند مهمترین شاخصه ارزیابی سیستم های حمل و نقل اتوبوسرانی برنامه ریزی منظم و سرویس دهی براساس برنامه از قبل مشخص است که این مهم به وضوح در سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی بیرجند قابل مشاهده می باشد.

آقای دکتر مسلم خانی مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور نیز سرمایه گذاری بخش خصوصی را در ناوگان اتوبوسرانی بیرجند استخوانی دانستند و از تمامی بهره برداران بخش خصوصی تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی بیرجند که با درک شرایط حاکم بر کشور و در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی با تمام توان به شهر بیرجند خدمات ارلئه می نمایند تشکر نمودند.