EN

برگزاری کمیته درآمد در مسیر ارتقای درآمد پایدار و پویای شهر

در راستای تحقق چشم انداز برنامه های توسعه شهری و ضرورت تامین منابع مالی پایدار، کمیته درآمد شهرداری بیرجند با حضور شهردار بیرجند و به صورت مستمر تشکیل می گردد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی با اعلام این خبر گفت: توسعه و ایجاد درآمدهای پایدار شهری یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری محسوب می شود، از این رو با هدف انجام مطالعات مالی در راستای شناسایی رفع موانع وصول مطالبات، وصول عوارض شهری و افزایش سطح درآمد پویای شهر کمیته درآمد شهرداری تشکیل شده است .

مهندس بهدانی ادامه داد:  مصوبات کمیته درآمد پیگیری و ارزیابی می شود و بهترین و جامع ترین برنامه های پبشنهادی جهت ارتقای سطح درآمدهای پایدار شهرداری به شهردار ارائه می شود.

وی کمیته درآمد  شهرداری را حلقه واسطه و پل ارتباطی بین حوزه های مختلف مالی و اقتصادی شهرداری عنوان کرد و گفت: امیدواریم که برنامه ها و مطالعات این کمیته بتواند مدیریت شهری را در مسیر توسعه درآمدهای پایدار و ارتقای سهم شهروندان در توسعه یافتگی شهر قرار دهد.

مهندس بهدانی در ادامه به بسته های تشویقی شهرداری در راستای رونق بخشی صنعت ساخت و ساز و حمایت از کالای ایرانی اشاره نمود و گفت: با ارائه بسته‌های تشویقی در پرداخت عوارض مردم سعی می‌کنیم تا شهروندان را در پرداخت مطالبات به شهرداری  ترغیب و تشویق کنیم.

وی سامانه پرداخت الکترونیک قبوض شهرسازی شهرداری بیرجند را نیز گام موثری در جهت سهولت و تسریع در کار شهروندان دانست و  تصریح نمود:  با افتتاح این سامانه شهروندان می‌توانند قبوض شهرسازی خود از جمله قبوض درآمدی و نوسازی را به راحتی پرداخت کنند.

مهندس بهدانی در پایان به پرداخت هزینه های شهرداری اشاره نمود و خاطر نشان کرد: علاوه بر پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی شهرداری و شرکت های خدماتی ، هزینه های پروژه های عمرانی( بهسازی و زیباسازی بلوار ها و آیلندها، پارک بهجت و سایت اداری و…) و پرداخت مطالبات پیمانکاران در سنوات گذشته نیز در دستور کار قرار گرفته و به صورت مستمر پرداخت می گردد.